کد خبر 6591
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

عربستان خواهان شمش آهن و فولاد ایران است

عربستان خواهان شمش آهن و فولاد ایران است

داده‌های گمرک نشان می‌دهد، در یکسال گذشته ایران فقط ۸ گروه کالا به عربستان سعودی صادر کرده که شمش آهن و فولاد با سهم ۹۶ درصدی از کل ارزش صادرات عمده کالای صادرات کشورمان به عربستان بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس گزارش  گمرک، صادرات بدون نفت خام ایران به عربستان در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۳۴ برابری نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

افزایش صادرات درحالی صورت گرفته که واردات صفر بوده است.

در ۴ ماه ۱۴۰۲، نیز صادرات ایران به عربستان ۵.۹ هزار دلار بوده و همانند سال ۱۴۰۱، واردات از این کشور صفر گزارش شده است.

ایران در کل ۸ گروه کالا را صادر کرده که عمده آن  شمش از آهن و فولاد است. در واقع در سال ۱۴۰۱ به رغم افزایش ۳۴۳ برابری ارزش صادرات نسب به سال ۱۴۰۰، صادرات ایران به عربستان از تنوع بالایی برخوردار نبوده و «شمش از آهن و فولاد» با سهمی ۹۶ درصدی از کل ارزش صادرات عمده کالای صادراتی ایران به عربستان بوده است.

در این گزارش آمده، بعد از شمش بدنه برای کامیون، کامیونت و کشنده جاده‌ای در رتبه دوم قرار دارد. انگور بی دانه و هیدرواکسیدسدیم هم هر دو به طور یکسان ۰.۱۳ میلیون دلار در صادرات به عربستان سهم داشتند.  

دانه‌های ریز کروی از شیشه و کاشی و چهارگوش و لوح سرامیکی هم به طور یکسان ارزش ۰.۰۰۰۳ میلیون دلاری داشتند. در نهایت کد تعرفه سایر سنگ مرمر، تراورین و ... آخرین گروه کالایی که ایران به عربستان صادر کرده است.  

انتهای پیام/

کد خبر 6591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =