کد خبر 6629
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

تحلیل سهام فولاد مبارکه اصفهان

تحلیل سهام فولاد مبارکه اصفهان

بسیاری از فعالان حوزه اقتصادی و علاقه‌مندان به خرید سهام شرکت‌های سهامی عام، همواره دغدغه سرمایه‌گذاری در شرکتی پربازده و خرید سهامی معتبر را دارند که ازلحاظ سیاست‌های تولید، فروش و مدیریت پیشرو بوده و سالانه سود خوبی را بین سهامداران خود تقسیم نماید.

به گزارش آهن نیوز؛ بسیاری از گذشته تابه‌حال علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در سهام فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد بوده که از دلایل آن مدیریت صحیح تولید، فروش، صادرات و بروز بودن تاسیسات تولید است.

بر اساس اعلام صورت زیان و سود چهارماهه فولاد در سال جاری که در تاریخ ۲۹ ام تیرماه اطلاع‌رسانی شد، این شرکت در طی گذشت مدت مذکور مبلغ ۱۶۰۷۰۳۸ هزار میلیارد معادل یک‌میلیون و شش‌صد و هفت هزار و ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که به نسبت سال‌های گذشته بسیار قابل‌توجه است.

میزان سود قابل تخصیص این شرکت معادل ۷۶۸۳۵۱ هزار میلیارد است که همچون سال‌های گذشته سود قابل‌توجهی را مشمول سهامداران خود می‌کند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ ۱۴۰۲.۰۴.۲۹ مبلغ ۵۰۰ ریال (۵۸.۸۹ درصد) از سود ۸۴۹ ریالی خود را برای سال مالی ۱۴۰۱.۱۲.۲۹ ارائه کرد.

بر اساس بررسی سوابق شرکت فولاد مبارکه اصفهان که در سال گذشته شامل افزایش سرمایه در تاریخ ۱۲ مرداد به میزان ۸۰.۸۹ درصد و در تاریخ ۲۴ اسفند به میزان ۵۰.۹۴ درصد که در افزایش سرمایه مردادماه میزان سرمایه این شرکت از ۲۹۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته و در دومین افزایش سرمایه از این مبلغ به مبلغ ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است که علت این افزایش سرمایه سودآوری این شرکت و افزایش ارزش نهایی آن است.

طبق اطلاعیه‌های اخیر اعلام شد که از طرف مدیریت جدید شرکت فولاد مبارکه به علت کمبود انرژی و قطعی برق همواره صنایع مختلف با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند که شرکت فولاد با تدابیر هوشمندانه و اعمال این تدابیر گسترده بر این مشکل غلبه کرده و مانع از زیان رساندن این چالش‌ها به شرکت شده‌اند.

فولاد مبارکه در حوزه‌ استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثری را اتخاذ کرده است. پیشرفت پروژه‌هایی ازجمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی نشان می‌دهد که به‌زودی بخش اول این نیروگاه وارد مدار می‌شود و نه‌تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد.

با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با سرعت و قوت به کار تولید ادامه دهد.

همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نظر دارد تا با افزایش تولید از واردات صنایع فولادی جلوگیری کرده و افزایش صادرات را نیز شاهد باشیم.

ازنظر بررسی سهام طبق آخرین روز معاملاتی هفته اخیر این سهم در وضعیت خنثی قرار دارد که با توجه روال نزولی قبلی خود وضعیت مثبتی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین طی بررسی روزهای معاملاتی اخیر شاهد دو الی سه برابر بودن حجم معاملاتی نسبت به حجم‌مبنا بوده‌ایم که نشان از ایجاد شرایط تغییر در وضعیت این سهم است.

پس از ریزش سهام بورس در اواخر اردیبهشت سال جاری که شاخص کل و اکثر سهام بورس اوراق بهادار با نزدیکی قیمت حمایتی ۴۹۰۰ ریال قرار دارد.

با توجه به بالا بودن حجم خرید نسبت به حجم مبنی و قرارگیری این سهم در وضعیت خنثی پس از گذراندن وضعیت نزولی پس از ریزش شاخص کل، پیش‌بینی می‌شود این نماد پس از تغییر قیمت در روزهای آینده در این ناحیه روند صعودی را پیش خواهد گرفت.

بر اساس بررسی بنیادی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، این سهم در وضعیت مناسبی قرار داشته و راهبردهای این شرکت همواره در تلاش جهت رفع دغدغه‌های انرژِی و افزایش تولید بوده و نهایتا در دوره‌های مختلف با سودآوری مکرر به افزایش ارزش شرکت با اعمال افزایش سرمایه و تقسیم سود بین سهامداران پرداخته است.

همچنین با بررسی وضعیت نماد فولاد در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و بررسی صعودی بودن تمامی نمودارهای این سهم می‌شود از بنیادی بودن این سهم مطلع شد و با اطلاعاتی دقیق‌تر برای خرید سهام این شرکت و سرمایه‌گذاری در آن اقدام کرد.

و بر اساس بررسی تحلیل نمودارها و حجم خرید بازار با توجه به حجم‌مبنا و طبق اینکه فولاد نسبت به بقیه سهام مشابه در وضعیت بهتری قرار دارد نهایتا می‌توان با بررسی صورت سود و زیان و ترازنامه این شرکت و همچنین بررسی EPS خالص این شرکت که همچون گذشته مثبت و نرخی بالا دارد می‌توان سرمایه‌گذاری در این سهم به‌صورت سالانه را سودده و مطمئن همچون سال‌های قبل در نظر گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر 6629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =