کد خبر 6645
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

مدیرعامل شرکت‌ دانش‌بنیان درصا در گفت و گو با آهن‌نیوز:

"درصا" گامی نوین در ارائه تکنولوژی‌های صنعتی + فیلم

 "درصا"  گامی نوین در ارائه تکنولوژی‌های صنعتی + فیلم

پانزدهین نمایشگاه متالکس هفته گذشته در اصفهان دایر شد و یکی از بخش‌های مورد توجه این نمایشگاه، جانمایی غرفه‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان بود که شرکت درصا (دیده‌رایان صنعتی اصفهان) یکی از غرفه‌هایی بود که با به نمایش‌ گذاشتن محصولات تولید داخل خود این بخش را پربازدید کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ در سال گذشته با طرح شعار «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» موضوع دانش‌بنیان‌ها با شدت و وسعت بیشتری وارد فضای گفت‌وگوی عمومی و سیاستگذاری کشور شد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی و دولتی برای تحقق این شعار، سیاست‌هایی تدوین کردند. بر این اساس بسیاری از صنایع بزرگ و بالادستی کشور با رویکرد حمایت از تولیدات داخل و اعتماد به اراده ملی بیش از گذشته وارد عرصه شدند. اگرچه نگاه حمایتی و اعتماد به اراده ملی توسط برخی مدیران و کارشناسان به شرکت‌های دانش‌بنیان همچنان شفاف نیست اما حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی و توجه مسئولان به رویکرد آنها قابل ستایس است. پانزدهین نمایشگاه متالکس هفته گذشته در اصفهان دایر شد و یکی از بخش‌های مورد توجه این نمایشگاه، جانمایی غرفه‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان بود که شرکت درصا (دیده‌رایان صنعتی اصفهان) یکی از غرفه‌هایی بود که با به نمایش‌ گذاشتن محصولات تولید داخل خود این بخش را پربازدید کرده بود.

درباره شرکت دانش‌بنیان درصا چه می‌دانید؟

شرکت درصا (دیده‌رایان صنعتی اصفهان) با هدف نظارت، عیب‌یابی و بهبود فرآیندهای تولید در صنایع مختلف با بهره‌گیری از پردازش تصویر و بینایی ماشین در سال ۱۳۹۶ آغاز به کارکرد. هسته‌ی اولیه این گروه توسط چند تن از اساتید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، در راستای انجام پروژه‌های تحقیق و توسعه در صنعت فولاد از سال ۱۳۸۶ تشکیل شد. این مجموعه بعد از کسب تجارب ارزشمند در انجام پروژه‌های مختلف پردازش تصویر در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بر آن شد تا با استفاده از امکانات موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به‌صورت رسمی و حرفه‌ای فعالیت‌های خود را آغاز کند. شرکت درصا در پی آن است که با اتکا به توان و دانش جوانان متخصص و باانگیزه کشورمان، بتواند گره‌ها و گلوگاه‌های تنگ صنعت کشور را شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام کند.

شرکت درصا به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و پیشرو در خدمات در حوزه بینایی ماشین‌های صنعتی و با اتکا به نیروهای متخصص و همکاران داخلی خود، گامی نوین در عرصه ارائه تکنولوژی‌های نوین پردازش تصاویر صنعتی در کشور برداشته است و دستاوردها و تلاش‌های زیاد شرکت نیز نشان‌دهنده این موضوع است.

دیدگاه و هدف شرکت، سرویس‌دهی به مشتریان در فضایی امن، قابل‌اطمینان و در دسترس و کمک به توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا همگام با بومی‌سازی فناوری، خدمات و دانش در سطح ملی در کنار ایجاد فضای کسب‌وکار امن، مطمئن و پویا است و در نهایت با حرکت در کنار مشتریان در ابعاد فنی و مدیریتی، شرکت دیده رایان صنعتی اصفهان تبدیل به دست توانای مشتری در ارائه انواع سرویس‌ها و خدمات گردیده و  آسودگی خیال، آرامش و اطمینان را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. راهکار محوری، حفظ حقوق مشتریان و کارمندان، رقابت سالم، هم‌افزایی تجاری و ایجاد ارزش‌افزوده به‌عنوان اصول در تمام ساختار شرکت مورد قبول و جاری بوده و تمامی مدیران و سهامداران شرکت نهایت تلاش خود را جهت رعایت این اصول در تمامی عرصه‌های مدیریتی و تجاری به‌کار گرفته‌اند.

"مهدی حیدری" مدیرعامل شرکت درصا در گفت‌وگو با خبرنگار آهن‌نیوز درباره  این شرکت گفت: درصا از سال ۱۳۸۴ با انجام کارهای پروژه‌ای در فولاد مبارکه فعالیت خود را آغاز کرد و در گذر زمان به یک تیم منسجم تبدیل و در سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی ثبت شد. تکنولوژی درصا بر پایه هوش مصنوعی و سیستم‌های مختلف بر ایکس‌ری است. ما بر روی محصولات صنایع فولادی در زمینه‌های کنترل کیفی تمرکز کرده‌ایم و با بومی‌سازی محصولات بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده‌ایم.

وی به محصولات به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه متالکس اشاره کرد و گفت: محصول نوار نقاله یکی از مواردی است که در این سال‌ها مورد بهره‌برداری بسیاری از صنایع بزرگ از جمله فولاد مبارکه قرار گرفته است. این محصول موجب می‌شود عیوب خط تولید را پیش از قطع شدن لاین تولید بررسی و اعلام کند و از آسیب بیشتر به نوار نقاله جلوگیری کند.

تکیه بر دانش داخل و عبور از تحریم‌ها

حیدری با بیان اینکه صنعت فولاد امروز با چالش تأمین مواد اولیه مواجه است، افزود: مواد معدنی در کشور رو به اتمام است و عزم جدی برای تامین مواد اولیه در سال‌های آینده متصور است. مساله دوم تجهیزاتی است که در صنایع فولاد بکار می‌رود و دسترسی به این تجهیزات به واسطه تحریم سخت شده است و از سویی توقف روزانه تولید در صنایع فولادی، ضررهای زیادی را به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد بنابراین تکیه بر دانش و فناوری داخلی و اهتماد به جوانان می‌تواند تا حد زیادی این مسائل رو برطرف کند.

وی در پاسخ به این سوال که تولیدات داخلی شرکت درصا با نمونه خارجی خود برابری می‌کنند یا خیر؟ گفت: همطرازی محصولات تولید داخل با نمونه خارجی از چند وجه مورد بررسی قرار می‌گیرد. شاید از نظر فنی در برخی محصولات برابر و گاهی نیز موفق‌تر بوده‌ایم و گاهی از نظر عمر کارکرد محصول نسبت به محصول خارجی‌ پایین‌تر باشیم اما تولیدات داخل در موضوع هزینه به فایده به مراتب مناسب‌تر از محصولات خارجی‌اند. امروز صنایع فولادی به محصولات دانش‌بنیانی نگاه مثبتی دارند و این یک الگو برای صنایع دیگر شده است. به طور نمونه فولاد مبارکه اصفهان در پروژه‌های مختلف با شرکت‌های تولیدی داخل کشور مشارکت کرده و موفق هم بوده است. رویکرد مدیران به محصولات داخل خیلی بهتر از نگاه برخی کارشناسان صنایع است و در سطوح کارشناسی هنوز اعتماد به تولیدات داخل جا نیفتاده است و ما امیدواریم که نوع نگاه مسئولان و متولیان نسبت به تولیدات مجموعه‌های دانش‌بنیان تغییر کند.

انتهای پیام/

کد خبر 6645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =