کد خبر 6653
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

استخراج ۱۶ ماده معدنی غیرفلزی از معادن ایلام

استخراج ۱۶ ماده معدنی غیرفلزی از معادن ایلام

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در استان ایلام ۸۲ معدن فعال و در حال بهره‌برداری هستند که از این معادن ۱۶ ماده معدنی غیرفلزی استخراج می شود.

به گزارش آهن نیوز؛ رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در دیدار با معدن کاران، مدیران و پرسنل حوزه معدن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، با اشاره به اهمیت معادن و صنایع معدنی، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این بخش گفت: معادن به عنوان بخش مهمی از صنعت کشور، تأثیر بسزایی بر پارامترهای اقتصادی از جمله اشتغال دارد.

وی افزود: توسعه بخش معدن، نیازمند حضور شرکت‌های قدرتمند در حوزه سرمایه‌ گذاری است، تا سرمایه لازم جهت تحقق این هدف تأمین شود.

‍ معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ممنوعیت واردات ماشین‌ آلات معدنی، به دلیل حمایت از تولید داخلی آن هاست.

رضا محمدرحیمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این جلسه بیان داشت: در استان ایلام ۸۲ معدن فعال و در حال بهره‌برداری هستند، که از این معادن ۱۶ ماده معدنی غیر فلزی استخراج می‌شود.

وی میزان اشتغال مستقیم در معادن استان را ۷۱۵ نفر و در صنایع معدنی ۱۲۰۰ نفر دانست و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده ۱۹۱ میلیون تن ذخیره قطعی کشف شده مواد معدنی استان است، که سالانه حدود ۵ میلیون تن از آن برداشت می‌شود.

در این جلسه نمایندگان معدن کاران استان، مسائل و مشکلات خود را از جمله: نحوه محاسبه حقوق دولتی، ورود ماشین‌ آلات معدنی، مالیات بر ارزش افزوده، تأمین اجتماعی و گران بودن هزینه برق و گاز مصرفی مطرح کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 6653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =