کد خبر 6678
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

قرارداد استخراج ۷ معدن افغانستان به امضا رسید

قرارداد استخراج ۷ معدن افغانستان به امضا رسید

طالبان قرارداد استخراج ۷ معدن افغانستان را با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ وزارت معادن و پترولیم طالبان قرارداد استخراج ۷ معدن افغانستان را با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرده‌اند.

مراسم امضای این قرارداد با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان برگزار شده است.

دفتر ملا عبدالغنی برادر با نشر گزارشی از این مراسم گفت که ارزش مجموعی این قراردادها به ۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در این قراردادها، قرداد ۴ بلاک معدن آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات نیز با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی امضا شد.

در گزارش این اداره آمده است که قرارداد بلاک اول این معدن به شرکت «وطن درخشان» که شرکت سازه‌های صنعتی «آذران» ایران سهامدار آن است، سپرده شده است.

همچنان قرارداد بلاک دوم آن به شرکت «ساحل شرق میانه» که شرکت‌های «دره نور» از افغانستان و «اپیکول» از ترکیه سهامداران آن هستند سپرده شد.

اطلاعیه می‌افزاید، قرارداد بلاک سوم معدن آهن غوریان هرات به شرکت ملی «شمش» که شرکت‌های «جی‌بی‌ام» و «ای‌دی ریسورسیس» (AD Resources) انگلیس سهامداران آن هستند و قرارداد بلاک چهارم آن به شرکت «باختر فولاد» که شرکت‌های «سپاهان» و «پارسیان» از ایران سهامداران آن هستند، سپرده شده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است، قرارداد یک بلاک معدن سرب و روی شهرستان تولک ولایت غور به شرکت «افغان اینوست»، قرارداد معدن «طلای سمتی» شهرستان چاه‌آب ولایت تخار به شرکت «افغان-چاینا» که شرکت «زرور افغانستان» سهامدار آن است و قرارداد معدن دوم مس عینک ولایت لوگر به شرکت خصوصی «توریا» داده شده است.

دفتر معاونت اقتصادی طالبان همچنین اعلام کرد در نتیجه سرمایه‌گذاری هایی که در این معادن می‌شود برای هزاران نفر زمینه کار فراهم خواهد شد و وضعیت اقتصادی افغانستان بهبود می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 6678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =