کد خبر 668
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

چین واردکننده سنگ‌آهن شد

چین واردکننده سنگ‌آهن شد

اداره کل گمرک چین اعلام کرد که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۹۱٫۲۴ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده در حالی که این رقم در جولای سال قبل ۸۸٫۵۱ میلیون تن بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اداره کل گمرک چین اعلام کرد که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان در ماه گذشته ۹۱٫۲۴ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده در حالی که این رقم در جولای سال قبل ۸۸٫۵۱ میلیون تن بود.

سطح واردات جولای همچنین ۲٫۶ درصد بیشتر از ماه قبل سال جاری میلادی بود.

بهبود سودآوری، کارخانه‌ها را در چین ترغیب کرد تا برخی از کوره‌های بلند را که قبلاً به دلیل محدودیت‌های گسترده کرونا غیرفعال بودند، دوباره راه‌اندازی کنند. درمجموع ۲۳ کوره بلند در چین بین ۲۱ جولای تا ۱ آگوست تولید خود را از سر گرفتند.

 طبق یادداشت موسسه ANZ Research، حاشیه‌های سود قوی‌تر کارخانه‌های فولادی، نگرانی‌ها در مورد تقاضا را خنثی کرده است.

بهبود در حاشیه سود کارخانه‌ها، این امید را ایجاد کرده است که ظرفیت تولید می‌تواند سریع‌تر از حد انتظار از سر گرفته شود.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد تقاضا برای بازار سنگ‌آهن به دلیل اهداف کربن‌زدایی چین و سختگیری برای توسعه بخش املاک و مستغلات، احتمالاً ادامه خواهد داشت. چین قصد دارد تولید سالانه فولاد خود را برای دومین سال متوالی کاهش دهد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

 موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین نیز همچنان بالاست. بر اساس داده‌های شرکت مشاوره SteelHome، موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین پس از شش هفته متوالی افزایش، در ۵ آگوست به بالاترین میزان در بیش از دو ماه گذشته یعنی ۱۳۶٫۶ میلیون تن رسید.

در هفت‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، چین ۶۲۷ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد کاهش داشت.

صادرات محصولات فولادی چین در ماه جولای به ۶٫۶۷ میلیون تن رسید که ۱۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. مجموع صادرات در هفت‌ماهه اول سال با ۶٫۹ درصد کاهش به ۴۰٫۰۷ میلیون تن رسید.

پایان پیام/ ف

کد خبر 668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =