کد خبر 669
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

شفاف‌سازی لایه‌های مدیریتی در صنایع فولادساز

شفاف‌سازی لایه‌های مدیریتی در صنایع فولادساز

تحقیق و تفحص در هر ارگان و نهادی حتی در بخش خصوصی هم اقدامی سنجیده و مناسب است زیرا موجب شفافیت و تشخیص معایب و ایرادها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، خسرو حجتی، مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو در حوزه فولاد افزود: اطلاعات زیادی درباره تحقیق و تفحص مجلس از صنعت فولاد ندارم اما در مجموع این کار اقدام مثبتی برای شفاف‌سازی لایه‌های مدیریتی در صنایع فولادسازی بویژه صنایع فولادسازی دولتی است.

وی تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولادسازی دولتی مبارکه را بسیار پیچیده خواند و ادامه داد: فولادمبارکه از شرکت‌هایی است که تشکیلات اداری آن بسیار زیاد و متعدد است و بنظر می‌رسد امکان تحقیق و تفحص همه جانبه از آن وجود ندارد و از آنجا که انتصابات در این شرکت دولتی از بالادست صورت می‌گیرد، تحقیق و تفحص فقط می‌تواند در یک مقطع زمانی مشخص به نتیجه برسد.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: تحقیق و تفحص در هر ارگان و نهادی حتی در بخش خصوصی هم اقدامی سنجیده و مناسب است زیرا موجب شفافیت و تشخیص معایب و ایرادها می‌شود.

حجتی تحقیق و تفحص در بخش خصوصی فولادسازی را با تحقیق و تفحص در بخش‌های دولتی متفاوت دانست و گفت: بررسی عملکرد بخش خصوصی با بخش‌های دولتی متفاوت است چون مدیرعامل بخش خصوصی صاحب کاراست و درباره تمام مسائل مرتبط با کار تصمیم نهایی را می‌گیرد ولی در سیستم دولتی انتصابات مدیران عامل به شرایط و افراد بالادست مربوط است و در نتیجه سیاست‌گذار به مفهومی که در بخش خصوصی وجود دارد نیست.

وی تفحص در بخش خصوصی را هم ضروری خواند و افزود: افرادی که در بخش خصوصی شاغل هستند ممکن است تخلفاتی در حوزه فعالیت خود داشته باشند که تحقیق و تفحص می‌تواند معیار فعالیت‌ها و اقدامات را مشخص، واضح و شفاف کند.

بررسی گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان چهارم مرداد در دستور کار مجلس قرار گرفت. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همان روز اعلا کرد گزارش تحقیق و تفحص پارلمان از فولاد مبارکه به احتمال زیاد تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت و منتشر خواهد شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =