کد خبر 6691
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۳۷.۳ درصدی وادرات قراضه در ترکیه

افزایش ۳۷.۳ درصدی وادرات قراضه در ترکیه

براساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار ترکیه، در جولای ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۳۷.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۱.۸۹ میلیون تن رساندند.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار ترکیه، در جولای ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۳۷.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۱.۸۹ میلیون تن رساندند. این رقم در مقایسه با ژوئن، ۵۴.۹ درصد افزایش داشته است. بیش از ۹۹ درصد یا ۱.۸۸ میلیون تن از واردات ژوئن، گریدهای منسوخ شده قراضه بود. متوسط ​​قیمت این ماده خام ۳۹۶ دلار در تن بوده که این رقم در جولای ۲۰۲۲، ۴۶۳ دلار و در ژوئن سال جاری نیز ۴۲۲.۵ دلار در هر بوده است.

ایالات متحده بزرگترین تامین کننده ترکیه در ماه جولای با ۶۲۰.۱ هزار تن بود که نسب به سال گذشته افزایش ۶۳.۵ درصدی داشته است. بلژیک نیز ۱۴۱.۷ هزار تن قراضه به ترکیه ارسال کرد  و کشورهای دیگر عبارتند از هلند ۱۸۵.۵ هزار تن ( افزایش ۷۳.۵ درصد)، انگلیس ۱۴۵.۲ هزار تن (افزایش ۷.۹ درصد)، لیتوانی ۱۱۴.۹ هزار تن (افزایش۷۴.۱ درصد).

بر اساس نتایج ژانویه تا جولای ۲۰۲۳، واردات قراضه به ترکیه با ۱۶.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱.۵۲ میلیون تن رسید. ایالات متحده آمریکا بیشترین مواد خام را به این کشور صادر کرده است، هلند و بلژیک نیز در جایگاه بعدی قرار دارد.

در عین حال، صادرات میلگرد ترکیه در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه با کاهش ۵۰ درصدی به ۱.۷ میلیون تن رسید. در سال ۲۰۲۲، ترکیه واردات قراضه را با کاهش ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۲۰.۹۳ میلیون تن رساند. کاهش حجم واردات قراضه به کشور با حجم اندک کارخانجات فولاد داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ همراه بود.

ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های ترکیه تولید فولاد را با کاهش ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۳۵.۱ میلیون تن رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر 6691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =