کد خبر 6697
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش ۱۲۰۰ تومانی نرخ پایه میلگرد در معاملات امروز

افزایش ۱۲۰۰ تومانی نرخ پایه میلگرد در معاملات امروز

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با حذف ورق سرد لوازم خانگی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۴/۵ درصدی، حجمی به مقدار ۷۳۲ هزار و ۴۳۲ تن و با مقدار تقاضای یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۷۳ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود و دو میلیون و ۶۴ هزار و ۴۴۶ تن محصول شامل ۷۲ هزار و ۹۴۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۳ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف ورق سرد لوازم خانگی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۴/۵ درصدی، حجمی به مقدار ۷۳۲ هزار و ۴۳۲ تن و با مقدار تقاضای یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۷۳ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق  سرد خودرو و لوازم خانگی بود که با حذف کامل ورق سرد لوازم خانگی و تعداد زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۷۱/۹ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۲۰ هزار و ۴۳۲ تن با میزان تقاضای کمتر از عرضه به مقدار ۱۵ هزار و ۳۷۳ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۶ هزار و ۲۶ تن و نرخ پایه ۲۹ هزار و ۹۱۲ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده با میزان تقاضای ۱۰ هزار و ۲۸۱ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی معامله شده در عرضه‌های امروز نیز شامل ۸۱۴ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و معامله ۲ هزار و ۴۹۲ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۳۳ هزار و ۴۵۰ تومان و ۲۸ هزار ۸۱۹ تومان به فروش رسیدند. گفتنی است از میلگرد عرضهشده امروز ۸۶/۲ درصد سبد میلگرد ساده صنعتی و ۸۳ درصد میلگرد آلیاژی و کلاف ریزش داشته و به ترتیب ۵/۲ و ۴/۳ درصد نیز افزایش نرخ پایه داشتند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و برای میلگرد ساده صنعتی ۱۳۲ تن و میلگرد کلاف و آلیاژِ هزار و ۷۱۰ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۷۸/۶ درصد حجم به مقدار ۹ هزار و ۵۰۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۱/۸ درصدی به قیمت ۲۲ هزار و ۲۰۹ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۲ هزار و ۱۵۰ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۴۲۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ C۷۲D۲ است.

امروز همچنین ورق  سرد خودرو با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۷۸۱ تومان و به حجم هزار و ۶۰۰ تن با میزان تقاضای هزار و ۱۰۰ تن به طور کامل به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا با افت ۱۱/۵ درصد حجم آهن اسفنجی عرضه شده میزبان معامله ۱۵۳ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۷۴ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل افت قیمت نیم درصدی داشت و با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ تنی به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ۵۵۹ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی و کلوخه ۶۹/۲ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۲۰۰ تومانی نرخ پایه میلگرد در معاملات امروز

کد خبر 6697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =