کد خبر 6698
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

مجتمع صنعتی اسفراین به نخستین مجتمع تولید فولاد سبز کشور تبدیل می شود

مجتمع صنعتی اسفراین به نخستین مجتمع تولید فولاد سبز کشور تبدیل می شود

مجتمع صنعتی اسفراین با امضای تفاهم نامه‌ای، در پی احداث نیروگاه خورشیدی است تا به نخستین مجتمع تولید فولاد سبز در کشور تبدیل شود.

به گزارش آهن نیوز؛ مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین مجتمع فولاد آلیاژی در خاورمیانه با توجه به ضرورت مدیریت بهینه مصرف برق در کشور و بنابر اجرای تکالیف قانونی مبنی بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، قصد دارد با راه اندازی نیروگاه خورشیدی به نخستین مجتمع تولید فولاد سبز در کشور تبدیل شود تا بتواند در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های فسیلی در صنعت فولاد کشور به عنوان پیشگام گام بردارد. 

در تفاهم نامه منعقده شده با موضوع ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی، مجتمع صنعتی اسفراین با مشارکت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در قالب مجموعه‌ای مشترک به طراحی و ساخت نیروگاه تامین برق خورشیدی اقدام می‌کند.

براساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع انرژی بر مکلفند حداقل ۹ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک را تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کنند در غیر اینصورت بعد از ۱۴۰۴ درصورت کمبود برق این صنایع در اولویت قطع برق خواهند بود. 

در فرایند تولید فولاد سبز، سنگ‌آهن جامد توسط هیدروژن به آهن‌اسفنجی تبدیل می‌شود. سپس این محصول میانی درون کوره الکتریکی قرار گرفته و پس از ذوب شدن، فولاد سبز تولید می‌شود. در این روش به جای سوخت‌های فسیلی و بسیار مضر، از هیدروژن سبز یا آبی استفاده می‌شود که به جای انتشار کربن، اکسیژن تولید می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 6698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =