کد خبر 6706
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

شناسایی ۱۱۷ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

شناسایی ۱۱۷ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۱۷ محدوده معدنی در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش آهن نیوز؛ معدنی که در یکسال گذشته شناسایی شده است حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.  در راستای توافق نامه‌ای سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، ایمیدرو و معاونت معدنی کشور کشف شده که به زودی مراحل تکمیلی را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه این محدوده ها در راستای توافق نامه‌ای سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، ایمیدرو و معاونت معدنی کشور کشف شده  است و  به زودی مراحل تکمیلی را طی می کند  گفت: مس، طلا، منیزیت، سرب، روی و نیکل از جمله مواد معدنی کشف شده  است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود : برای نخستین بار در شرق کشور، ذخایر نیکل در خراسان جنوبی کشف شده که از عناصر راهبردی است.

شفیعی همچنین با اشاره به اینکه  بیش از ۶۰ درصد عناصر جدول مندلیف در کشور رصد شده است گفت: بخش عمده ای از این عناصر در خراسان جنوبی شناسایی شده اند. 

وی  افزود: باید این ثروت خدادادی را به بهترین شکل ممکن برای مردم به ثروت تبدیل کنیم تا بخشی از وظیفه خود را در قبال مسئولیتی که پذیرفته ایم، ادا کنیم.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت خراسان جنوبی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پرهیز از خام فروشی مواد معدنی اشاره کرد و گفت : برای استفاده حداکثری از ذخایر معدنی، باید به ایجاد صنایع معدنی وابسته بیشتر توجه کنیم. 

استاندار نیز دراین دیدار گفت: خراسان جنوبی در زمینه معادن ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون راه آهن و آب بستر را برای حضور و رغبت بیشتر سرمایه گذاران دراین بخش فراهم کنیم.

همچنین در مراسمی از خدمات حسن نژاد قدردانی و آریافر به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =