کد خبر 6722
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار میلگرد و تیرآهن در بازیِ نوسان دلار

بازار میلگرد و تیرآهن در بازیِ نوسان دلار

افزایش نرخ دلار باعث شد اکثر مقاطع فولادی که تا نیمه‌های روز بدون تغییر قیمت بودند از ظهر به بعد اعلام قیمت مجدد کرده و با افزایش در برخی اقلام از جمله میلگرد همراه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار به نسبت روز گذشته رشد قابل توجهی داشت و به کانال ۵۰ هزار تومان نزدیک شد، این افزایش نرخ دلار باعث شد اکثر مقاطع فولادی که تا نیمه‌های روز بدون تغییر قیمت بودنداز نیمه روز به بعد اعلام قیمت مجدد کرده و با افزایش در برخی اقلام از جمله میلگرد همراه باشد.

در مجموع اما در بازار داخلی هفته پیش رو عملاً اتفاقی نخواهد افتاد. ولی روند وصل شدن برق تولیدکنندگان شمش شروع شده و پیش‌بینی می‌شود از نیمه شهریور به شرایط طبیعی برگردد. در این صورت از هفته آینده شمش روند نزولی خواهد گرفت، با توجه به اینکه قیمت شمش مبنای همه کالاهاست طبعاً با افت قیمت شمش میلگرد که بالاتر از نرخ بازار در بورس عرضه می‌شود روند نزولی خواهد یافت. ولی تقاضای آهن اسفنجی افزایش می‌یابد و همین امر دامنه نوسان قیمت شمش در بورس را محدود خواهد کرد. در هر حال نباید از بازار شهریور انتظار زیادی داشت چون تعطیلات زیاد است و تقاضا هم سردرگم است. باید تا دو هفته دیگر صبر کرد و نتیجه گزارش آژانس بین المللی انرژی را دید.

اما در معاملات امروز شروع قیمت‌های میلگرد در ابتدای روز بدون تغییر قیمت و در تعداد معدودی با کاهش ۲۰۰ تومانی همراه بود اما از ظهر به بعد و با جدی شدن روند صعود دلار به سمت ۵۰ هزار تومان، بر شمار شرکت‌های افزایش دهنده نرخ میلگرد افزوده شد طوری که فولاد آذربایجان در نرخ‌های خود ۲۰۰ تومان افزایش اعمال کرده و قیمت سایز ۱۲ را ۲۴ هزار و ۸۰۰ و سایز ۱۴ را ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد. 

در این میان میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز در ابتدای روز نرخ‌های خود را به صورت بارگیری از انبار بدون تغییر اعلام کرد اما در میانه روز ۱۰۰ تومان افزایش قیمت در سایزهای مختلف خود داشته و به شرح زیر اعلام کرد:

۱۲        ⬅️           ۲۸۴۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۵۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۴۵۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۳۵۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۳۵۰   تومان

در معاملات تیرآهن نیز امروز دراکثر کارخانه‌ها نرخ‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه‌ ذوب آهن اصفهان در محصولات خود کاهش قیمت ۱۰ الی ۵۰ هزارتومانی را اعمال کرد. که نرخ‌های آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۵۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۸۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۸۰۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۶۹۵۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۳۵۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۴۰۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۱۰۰۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =