کد خبر 6724
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

بازگشت به فعالیت بیش از ۱۰۰۰ معدن از طریق مزایده در یک سال گذشته

بازگشت به فعالیت بیش از ۱۰۰۰ معدن از طریق مزایده در یک سال گذشته

معاون وزیر صمت از بازگشت یک هزار معدن غیرفعال به چرخه فعالیت از طریق مزایده در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری در خصوص ابهام تخلف در واگذاری معادن در اواخر دولت قبل اظهار داشت: نه موضوع واگذاری غیرقانونی یا تخلف در آن زمان وجود نداشت. در اواخر دولت قبل تعداد زیادی از معادن به صورت یک‌جا برای واگذاری و مزایده رفته بود و همین موضوع حساسیت ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شد دادستان وقت کل کشور به این موضوع ورود کند و درخواست توقف را داد تا بررسی موضوع انجام شود. این توقف به دستور دادستانی انجام شد و نهایتاً جمع بندی این بود مورد خاصی نبود و در همان دولت قبل واگذاری معادن صورت گرفت و درصد قابل توجهی از معادن واگذاری شد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در خصوص انجام وظایف مسئولیت‌های اجتماعی توسط معادن گفت: تقریباً تمام معادن کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وظایفشان را انجام می‌دهند ولی عمدتاً درخواست‌ها و تقاضاها به خاطر وجود محرومیت‌های منطقه بالاست ولی خب معادن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعال هستند و همیشه تقاضا بیشتر از عرضه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار معدن فعال در سطح کشور فعال است، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از یک هزار معدن از طریق مزایده به چرخه فعالیت بازگشته است. یک سری معادن غیر فعال هم از طرح فعال‌سازی معادن وارد فعالیت شده و یک سری معادن غیرفعال هم در حال سپری کردن مراحل حقوقی است تا در چرخه واگذاری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 6724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =