کد خبر 6737
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله بیش از ۶۴ درصد شمش/ آهن اسفنجی حذف شد

معامله بیش از ۶۴ درصد شمش/ آهن اسفنجی حذف شد

در انتهای معاملات امروز با حذف کامل آهن اسفنجی و بخشی از شمش و گالوانیزه و در مجموع ریزش ۱۹/۴ درصد از حجم محصولات عرضه شده ۱۸۱ هزار و ۸۵۰ تن با میزان تقاضای ۲۹۷ هزار و ۶۷۵ تن که عمدتا برای شمش بلوم بود، معامله صورت گرفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ قرار است ۲۲۵ هزار و ۷۵۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و آهن اسفنجی در تابلوی معاملات این بازار مورد معامله قرار گیرد اما در انتهای معاملات با حذف کامل آهن اسفنجی و بخشی از شمش و گالوانیزه و در مجموع ریزش ۱۹/۴ درصد از حجم محصولات عرضه شده ۱۸۱ هزار و ۸۵۰ تن با میزان تقاضای ۲۹۷ هزار و ۶۷۵ تن که عمدتا برای شمش بلوم بود، معامله صورت گرفت. 

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با افت ۶/۳ درصد حجم نسبت به عرضه به مقدار ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ تن و قیمت میانگین پایه ۱۹ هزار ۸۸۴ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که تغییر قیمت محسوسی نسبت به اطلاعیه نداشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۴۵۶ تومان است. 

امروز همچنین عرضه انواع ورق‌ها در بورس کالا بود که ۷ هزار تن ورق سرد B با قیمت پایه ۳۱ هزار و ۲۹۸ تومان توسط شرکت فولاد غرب آسیا به صورت تسویه نقدی برای تاریخ تحویل ۳۰ آبان برنامه‌ریزی شده بود به طور کامل فروش رفته اما تقاضا چندانی برای آن موجود نبود و فقط ۳ هزار تن ثبت شد. نرخ این محصول نسبت به هفته قبل ۱/۶ درصد و حجم آن نیز ۱۶ درصد افزایش داشت.

در میان محصولات معامله شده از ۵ هزار تن ورق گالوانیزه G با نرخ پایه ۳۸ هزار و ۸۸۰ تومان با افت ۷۵ درصد حجمی به مقدار هزار و ۲۵۰ تن در حالی در تابلوی معاملات امروز به فروش رفت که هزار و ۵۰ تن نیز تقاضا برای آن وجود داشت.  

در میان محصولات عرضه شده امروز ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی توسط مجتمع فولاد اردکان با نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۷۴ تومان عرضه شده بود که به علت نبود متقاضی به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصولات را نشان می‌دهد.

معامله بیش از ۶۴ درصد شمش/ آهن اسفنجی حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =