کد خبر 6750
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش ۴.۵ درصدی تولید فولاد سوئد

کاهش ۴.۵ درصدی تولید فولاد سوئد

شرکت‌های فولادی سوئد تولید فولاد را در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، با ۴.۵ درصد کاهش به ۲.۳ میلیون تن رساندند.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، براساس داده‌های انجمن فولاد سوئد Jernkontoret در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، شرکت‌های فولاد سوئدی تولید فولاد را با ۴.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۲.۳۰۵ میلیون تن.

در ژوئن، فولادسازان سوئدی تولید فولاد را با ۵.۴ درصد کاهش نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ به ۳۶۵۰۰۰ تن رساندند. در جولای ۲۰۲۳، نیز تولید فولاد این کشور به ۳۱۴۰۰۰ تن رسید که ۳.۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

 شرکت‌های فولادی سوئد در سال ۲۰۲۲ تولید فولاد را ۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش دادند تا میزان آن به ۴.۴ میلیون تن برسد. در دسامبر ۲۰۲۲، فولادسازان سوئدی ۳۲۶۰۰۰ تن فولاد تولید کردند که ۲۰ درصد کمتر از دسامبر ۲۰۲۱ است.

همچنین، در پایان سال ۲۰۲۲، کمیسیون اروپا با کمک مالی به سوئد به مبلغ ۱۵۵.۷ میلیون یورو (۱۵۴.۶ میلیون دلار) موافقت کرد تا به این کشور کمک کند تا سال ۲۰۴۵ به بی‌طرفی آب و هوا دست یابد. این بودجه به ویژه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعتی، از طریق تحول در صنعت معدن و فولاد در نظر گرفته شده است.

این وجوه از صندوق تحول عادلانه اتحادیه اروپا (JTF) تامین خواهد شد. این کمک مالی برای پوشش ۳۱۱.۵ میلیون یورویی که سوئد قصد دارد در انتقال انرژی خود سرمایه گذاری کند، استفاده خواهد شد. ۹ میلیون یورو از مبلغ اختصاص یافته از JTF صرف افزایش ظرفیت شبکه برق جزیره هلند می‌شود.

اخیراً نیز تاتا استیل از سرمایه گذاری بیش از ۶۵ میلیون یورو در طراحی تولید فولاد هیدروژنی در شهر Eimeiden خبر داده است. تاتا استیل قراردادی را برای آموزش فنی بیشتر تولید با سه شرکت امضا کرده که همه آنها دارای صلاحیت‌های ویژه برای سازماندهی تولید هستند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =