کد خبر 6780
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

ظهور ارز بریکس؛ آغازی بر پایان دلار آمریکا

ظهور ارز بریکس؛ آغازی بر پایان دلار آمریکا

کشورهای عضو بریکس به منظور حمایت از یک ارز جدید در رقابت با دلار آمریکا، طلا ذخیره می‌کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ دنیل مک‌کارتی (Daniel McCarthy) کارشناس دِیلی فارِکس، گفت: چین و روسیه، دو کشور عضو بریکس، ممکن است بخشی از تولید انبوه طلای خود را برای حمایت از یک ارز جدید به منظور رقابت با دلار آمریکا ذخیره کنند. قرار است طلا پشتوانه ارز جدید بریکس باشد که از ماه‌ها پیش موضوع آن مطرح شده است.

مک‌کارتی معتقد است: در گذشته، تلاش‌های صورت‌گرفته برای مقابله با تسلط دلار آمریکا ناموفق بوده است؛ اما نقش چین در بازار بین‌المللی طلا و رفتار اخیر سایر اعضای بریکس ممکن است این بار با موفقیت همراه باشد.

بسیاری از کارشناسان درباره سرنوشت دلار آمریکا در صورت ظهور این ارز جدید اختلاف نظر دارند؛ برخی از آن‌ها بر این باورند که ارز بریکس با پشتوانه طلا ممکن است آغازی برای پایان دلار آمریکا باشداما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که پایان دادن به سلطه دلار، نیازمند تلاش بسیار بیشتری است.

یکی از اهداف اصلی بریکس، «دلارزدایی» است؛ به همین دلیل، در نشست سران این بلوک اقتصادی که به تازگی انجام شده است، درخصوص ارز جدید مذاکراتی صورت گرفت.

مک‌کارتی همچنین می‌گوید که کشورهای عضو بریکس به تازگی در حال جست‌وجوی کشورهای برتر عرضه‌کننده طلا بوده‌اند؛ این کشورها با نهایت توان مشغول ذخیره طلا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 6780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =