کد خبر 6781
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش ۲۸.۴ درصدی صادرات فولاد چین

کاهش ۲۸.۴ درصدی صادرات فولاد چین

براساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات فولادی را با افزایش ۲۸.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تا ۵۸.۷۸ میلیون تن رساندند

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، براساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی چین صادرات محصولات فولادی را با افزایش ۲۸.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تا ۵۸.۷۸ میلیون تن رساندند.

در آگوست ۲۰۲۳، فولادسازان چینی ۸.۲۸ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۱۳.۳ درصد بیشتر از ماه جولای است. البته در مقایسه با آگوست ۲۰۲۲، این شاخص ۱۳.۹ درصد کاهش یافت. همچنین، متوسط ​​قیمت صادراتی فولاد در ماه آگوست ۸۱۰.۷ دلار در تن بود که ۵۶.۳ دلار در هر تن یا ۶.۵ درصد کمتر از نسبت به مدت سال گذشته است.

در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، واردات فولاد به چین به ۵.۰۶ میلیون تن رسید که ۳۲.۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است. در ماه آگوست، مصرف کنندگان چینی واردات محصولات فولادی را در مقایسه با جولای سال جاری ۵.۶ درصد کاهش داده و به ۶۴۰۰۰۰ تن رساندند. متوسط ​​قیمت فولاد وارداتی در آگوست نسبت به ماه قبل ۴.۲ درصد افزایش داشت.

شاخص‌های بالای صادرات فولاد از چین به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای پایین داخلی است که تولیدکنندگان داخلی را مجبور به فروش بقیه محصولات به خارج از کشور می‌کند.

حجم عمده فولاد چین به مناطقی که موانع تجاری وجود ندارد از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره صادر می‌شود.

تقاضای داخلی برای محصولات فولادی به دلیل مصرف ضعیف در صنعت ساختمان همچنان پایین است. صادرات در ماه فوریه و می روند فزاینده داشت، اما در ژوئن شروع به کاهش کرد که احتمالاً به دلیل افت تولید فولاد ناشی از فشار دولت و همچنین کاهش تقاضای خارج از کشور به دلیل دست‌وپنجه نرم کردن کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید است.

پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳، چین صادرات فولاد را ۱۰ درصد در سال افزایش و به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند. یعنی در نیمه دوم سال، حجم صادرات ماهانه به تدریج کاهش می‌یابد، البته نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود.

 چین در ژانویه تا مه ۲۰۲۳ تولید فولاد را با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۴۴۵ میلیون تن رساند. فولادسازان چینی در ماه می، ۹۰.۱۲ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۷.۴ درصد کمتر از ماه می سال گذشته است.

انتظار می‌رود که تولید فولاد چین در نیمه دوم سال با فشار بیشتری مواجه شود زیرا دولت این کشور برنامه‌هایی برای کاهش تولید فولاد از سال ۲۰۲۲ اعلام کرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =