کد خبر 6795
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

تقاضای ضعیف از شمش و میلگرد بورسی/ ورق سرد لوازم خانگی حذف شد

تقاضای ضعیف از شمش و میلگرد بورسی/ ورق سرد لوازم خانگی حذف شد

در انتهای معاملات امروز با حذف ورق سرد لوازم خانگی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۴ درصدی، حجمی به مقدار یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۲ تن و با مقدار تقاضای یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۶۱ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۵۲ تن محصول شامل ۹۶ هزار و ۵۲ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف ورق سرد لوازم خانگی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۴ درصدی، حجمی به مقدار یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۲ تن و با مقدار تقاضای یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۶۱ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد خودرو، لوازم خانگی و گالوانیزه خودرو بود که با حذف کامل ورق سرد لوازم خانگی و تعداد زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۶۵/۳ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۳۳ هزار و ۳۲۲ تن با میزان تقاضای کمتر از عرضه به مقدار ۳۱ هزار و ۹۶۱ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۴ هزار و ۹۲۲ تن و نرخ پایه ۲۹ هزار و ۷۴۱ تومان به ازای هر کیلو معامله شده با میزان تقاضای ۸ هزار و ۵۱۰ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی معامله شده در عرضه‌های امروز نیز شامل ۳ هزار و ۴۹۶ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و معامله ۳ هزار و ۴۹۶ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ۲۷ هزار ۸۹۸ تومان به فروش رسیدند. گفتنی است از میلگرد معامله شده امروز ۸۸ درصد سبد میلگرد ساده صنعتی و ۷۵ درصد میلگرد آلیاژی و کلاف ریزش داشته و به ترتیب ۱۰.۲- افت و ۳.۵ درصد نیز افزایش نرخ پایه داشتند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و برای میلگرد ساده صنعتی ۱۱۰ تن و میلگرد کلاف و آلیاژِ ۲ هزار و ۲۹۱ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۹۵/۳ درصد حجم به مقدار ۲ هزار و ۳۰۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۱۲.۹ درصدی به قیمت ۲۰ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۲۵۰ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۲۵۰ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۰ هزار و ۱۳۱ تومان است.

امروز همچنین ورق  سرد خودرو با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۲۹۸ تومان و به حجم هزار و ۹۰۰ تن با میزان تقاضای ۸۰۰ تن به طور کامل به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۲۱۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۳۰۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۱/۱ درصدی داشته و با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۱۵۴ هزار و ۲۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ۷۶۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی و کلوخه ۵۹/۷ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

تقاضای ضعیف از شمش و میلگرد بورسی/ ورق سرد لوازم خانگی حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =