کد خبر 6797
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

«واله» برزیل ساخت مگاهاب خاورمیانه را کلید می‌زند

«واله» برزیل ساخت مگاهاب خاورمیانه را کلید می‌زند

شرکت معدنی واله برزیلی (Vale) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ ساخت مگاهاب تولید محصولات سنگ آهن کم کربن را در خاورمیانه آغاز می‌کند که براساس برآوردها، از سال ۲۰۲۷ آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ شرکت معدنی واله برزیلی (Vale) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ ساخت مگاهاب تولید محصولات سنگ آهن کم کربن را در خاورمیانه آغاز می‌کند که براساس برآوردها، از سال ۲۰۲۷ آغاز به کار خواهد کرد.

سال گذشته، واله برنامه‌های خود را برای توسعه تجارت در عربستان سعودی، امارات و عمان اعلام کرد که محصولات حاصل از آنها شامل بریکت گرم آهن برای بازارهای داخلی و خارجی خواهد بود. براساس این همکاری، شرکای منطقه‌ای نیز زیرساخت‌های لجستیکی لازم را ایجاد می‌کنند.

البته هنوز جزئیاتی در مورد میزان سرمایه گذاری در مگاهاب ارائه نشده است. به گفته ادواردو بارتولومئو، مدیرعامل Vale، این شرکت همراه با شرکای بالقوه خاورمیانه‌ای، در حال توسعه برنامه‌ریزی برای تولید ۳۰ میلیون تن بریکت در سال است.

به گفته بارتولومئو، این شرکت همچنین قصد دارد در بندر آسو (ایالت ریودوژانیرو) بریکت گرم آهن تولید کند، اما این تصمیم به قیمت گاز بستگی دارد. به طور کلی، این شرکت به دنبال آن است تا سال ۲۰۳۰ به حجم تولید گندله و بریکت به ۱۰۰ میلیون تن دست یابد. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این حجم به ترتیب ۳۶ میلیون و ۴۰ میلیون تن باشد.

علاوه بر این، واله قراردادی را با شرکت سوئدی H۲ Green Steel برای توسعه مشترک مراکز صنعتی در برزیل و آمریکای شمالی در راستای تلاش‌های کربن‌زدایی خود امضا کرد. مشاغل بالقوه بر تولید محصولات کم کربن برای صنعت فولاد، مانند هیدروژن سبز و HBI تمرکز خواهند کرد.

 مارچلو اسپینلی، معاون Vale می‌گوید ما پتانسیل بالایی در برزیل به عنوان مرکز تولید محصولات فولادی کم کربن داریم. برزیل شرایطی مانند سنگ آهن با کیفیت بالا و در دسترس بودن منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی باد و خورشیدی را در اختیار دارد که از تولید هیدروژن سبز حمایت می‌کند.

 Vale در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ تولید سنگ آهن را با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ تا ۱۴۵.۵۲ میلیون تن رساند. همچنین، تولید گندله سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با ۱۱.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۱۷.۴۳ میلیون تن رسید.

این شرکت برزیلی ۷۸.۷۴ میلیون تن سنگ آهن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تولید کرد که ۱۷.۹ درصد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و ۶.۳ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. واله یکی از سه شرکت بزرگ معدنی در جهان است. در سال ۲۰۲۲، این شرکت تولید سنگ آهن را ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد تا رقم تولید آن به ۳۰۸ میلیون تن برسد.

انتهای خبر/ 

کد خبر 6797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =