کد خبر 6814
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن:

نرخ ورق‌های فولادی در کف/ زمان خرید فرا رسید

نرخ ورق‌های فولادی در کف/ زمان خرید فرا رسید

در بازار آهن‌آلات، نرخ ورق اکسین همچنان آرام و تقریباً بدون تغییر مانده اما به نظر می‌ررسد نرخ آن به کف رسیده و دیگر فضایی برای کاهش ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در معاملات امروز دلار نرخ این ارز امروز با کاهش حدود ۲۰۰ تومان به ۴۹ هزار و ۶۶۲ تومان رسید که بیشترین دلیل ریزش تکذیب آذربایجان از بازگشایی کریدور لاچین بود. از یک طرف به نظر می‌رسد بازارساز با انواع ابزارهایی که در دستش دارد با کنترل اجازاه ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان را ندهد و از طرف دیگر امکان دارد با این اصلاح‌های جزئی مجدد به مدار صعود برگردد و مقاومتش را بشکند و به اهداف این موج صعود برسد. 

در بازار داخلی آهن و فولاد نیز قیمت‌ها نسبت به سایر بازارها به واسطه تغییرات نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، اوضاع ساخت و سازها، نوسانات قیمت‌های جهانی فولاد و اوضاع اقتصادی کشور نوسان بیشتری تجربه می‌کند.

از طرف دیگر کارخانه‌های تولیدکننده محصولات فولادی از عدم فروش کالایشان در بورس استقبال می‌کنند چرا که فرصت فروش در بازار یا صادرات را به آنها می‌دهد. در هرحال افزایش صادرات محصولات معدنی باعث بالا رفتن قیمت شمش و محصول خواهد شد هرچند در بازار تقاضا نباشد ولی بالا رفتن قیمت متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه گریز ناپذیر است. 

طبق گزارش‌ها از کف بازار طی هفته گذشته تا به امروز قیمت شمش افزایشی بوده که دلیل آنهم خالی بودن انبار نوردکارها از شمش است که تقاضا را بالا برده است. همچنین عرضه‌های اعتباری در بورس نیز به بالا رفتن قیمت کمک کرد.

در این میان در بازار ورق‌ها قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه در ابتدای هفته گذشته به نرخ ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان بوده و تا انتهای هفته به نرخ ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. افزایش محدود قیمت ارز امید به بهبود بازار را بالا برد ولی تب آن زود نشست.

در معاملات امروز نیز انواع ضخامت‌های این ورق با ۲۰۰ تومان افزایش همرا بوده و به نرخ‌های زیر اعلام شد:

نرخ ورق‌های فولادی در کف/ زمان خرید فرا رسید

نرخ ورق اکسین نیز همچنان آرام و تقریباً بدون تغییر مانده اما به نظر می‌ررسد نرخ آن به کف رسیده و دیگر فضایی برای کاهش ندارد.

نرخ ورق‌های فولادی در کف/ زمان خرید فرا رسید

قیمت ورق روغنی ثابت مانده و تعطیلات بازار و عرضه‌های متفاوت بازار را ساکت نگاه داشته و امروز نیز بین ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۲ هزار تومان برای انواع ضخامت‌ها معامله شد.

به دنبال ثبات قیمت ورق گرم، قیمت ورق گالوانیزه هم تغییری نداشته و بین بین ۳۹ هزار و ۸۰۰ تا تا ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =