کد خبر 6817
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

شناسایی ۵۴ معدن غیرفعال در استان لرستان

شناسایی ۵۴ معدن غیرفعال در استان لرستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۹۰ معدن در این استان وجود دارد که ۱۳۶ واحد آن فعال و مابقی غیرفعال است.

به گزارش آهن نیوز؛ "بهمن جعفری" روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت معیشت، حقوق دولتی و شاخص‌های استانی با وزارت صمت از طریق ویدئو کنفرانس افزود: نبود نیروی انسانی توانمند و تجهیزات از مشکلات اصلی این واحدها و حوزه معادن استان به شمار می رود.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ وصول حقوق دولتی معادن لرستان ۸۰ میلیارد ریال بود و این رقم در سال قبل به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال رسید که بخش عمده‌ای از آن وصول بدهی‌های سنوات گذشته است ، همچنین مبلغ هدفگذاری شده ۱۷۰ میلیارد ریال برای پنج ماهه اول امسال با رقم ۱۹۰ میلیارد ریال محقق شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: نقشه‌برداری پهپادی توسط نظام‌مهندسی معدن استان نیز در دست اقدام بوده که در مرحله انتخاب پیمانکار است.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۷۶ واحد صنعتی لرستان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۸۰ مجوز تاسیس صادر شده در استان نیز ۲۱۰ مورد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که سال گذشته تخصیص تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ در این راستا ۱۲۲ درصد انجام شد.

وی یادآور شد: ۸۵ درصد از مجموع ۴۱۴ مصوبه امسال جلسات ستاد تسهیل عملیاتی و ۷۵ درصد از ۲۱۰ مصوبه واحدهای معدنی انجام و سرمایه گذاری های جدید در دستور کار قرار گرفته به نحوی که ایمیدرو یک طرح را با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در استان شروع کرده است.

کد خبر 6817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =