کد خبر 6819
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قرارداد بحرین و عربستان برای تامین گندله فولاد سبز

قرارداد بحرین و عربستان برای تامین گندله فولاد سبز

شرکت فولاد بحرین، یکی از پیشروان جهان در تولید و عرضه گندله سنگ آهن باکیفیت بالا، توافق نامه‌ای را با گروه بین‌المللی «اسار» برای تامین گندله سنگ آهن فولاد سبز عربستان امضا کرد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ شرکت فولاد بحرین، زیرمجموعه شرکت هلدینگ Foulath که یکی از پیشروان جهان در تولید و عرضه گندله سنگ آهن باکیفیت بالا است، توافق نامه‌ای با گروه بین‌المللی «اسار» برای تامین گندله سنگ آهن فولاد سبز عربستان امضا کرد. مراسم امضای قرارداد در شهر «جبیل» پادشاهی عربستان سعودی با حضور تعدادی از مقامات ارشد دو طرف برگزار شد.

از طریق این مشارکت، فولاد بحرین سالانه ۴ میلیون تن گندله آهن اسفنجی (DRI) را به گروه اسار عرضه خواهد کرد. شایان ذکر است که فولاد بحرین تنها شرکتی است که متعلق به سرمایه گذاران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بوده و پیشرو در تولید و عرضه گندله سنگ آهن با عیار بالا برای تولیدکنندگان فولاد در منطقه است.

آقای دیلیپ جورج، مدیرعامل گروه هلدینگ فولاد بحرین در اظهار نظر در مورد این مشارکت گفت: قرارداد فولاد بحرین با گروه اسار برای عرضه سالانه ۴ میلیون تن گندله سنگ آهن، نشان‌دهنده تعهد ما به تامین تقاضای رو به رشد برای صنعت فولاد در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. ما مفتخریم که با گروه اسار همکاری می‌کنیم تا از پروژه آنها برای ایجاد اولین پروژه فولاد سبز در  عربستان سعودی حمایت کنیم که بر توسعه پایدار تاکید دارد

همچنین نوشاد انصاری، رئیس منطقه‌ای گروه اسار در عربستان سعودی، گفت: «اسار به دنبال سرمایه گذاری تقریباً ۴.۵ میلیارد دلاری برای ایجاد یک کارخانه فولاد یکپارچه در راس الخیر، عربستان سعودی است. این تعهدنامه پس از تایید و امضای قراردادهای نهایی، ۵۰ درصد از تامین مواد اولیه گندله سنگ آهن را برای کارخانه فولاد عربستان تامین خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار داریم تولید تجاری در سال ۲۰۲۷ آغاز شود.

پروژه Essar قرار است اولین پروژه فولاد سبز منطقه باشد که هدف آن ایجاد نقطه عطف جهانی جدیدی در کاهش دی اکسید کربن است. این پروژه دارای ظرفیت تولید مستقیم ۵ میلیون تنی آهن در سال، متشکل از دو واحد ۲.۵ میلیون تنی در سال، ۴ میلیون تن کلاف نورد گرم و ۱ میلیون تن کلاف نورد سرد خواهد بود. مطابق با تقاضای فزاینده سعودی برای محصولات فولادی و اهداف تعیین شده توسط چشم انداز ۲۰۳۰، این تسهیلات به تمام صنایع مصرف کننده فولاد از جمله فولاد ساختمانی، نفت و گاز، خودروسازی، بسته بندی و مهندسی پاسخ خواهد داد.

 پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید بخش فولاد تخت در سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ از حدود ۲ میلیون تن به حدود ۸ میلیون تن در سال افزایش یابد که به افزایش تولید داخلی و بومی سازی کمک می‌کند. این امر ظرفیت تولید فولاد خام سعودی را به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش می‌دهد که باعث می‌شود عربستان سعودی جایگاه نخست خود در میان کشورهای تولیدکننده خلیج فارس و حتی جهان عرب را بدست آورد.

انتهای خبر/ 

کد خبر 6819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =