کد خبر 6838
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

۲۷ محدوده معدنی آذربایجان غربی آماده بهره برداری

۲۷ محدوده معدنی آذربایجان غربی آماده بهره برداری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در آستانه بهره برداری در آذربایجان غربی قرار دارد.

به گزارش آهن نیوز؛ عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان فعال است، افزود: سرمایه گذاری انجام شده برای این معادن نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن انواع مواد معدنی است که برای بهره برداری از این معادن نزدیک به ۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

سرتیپی بابیان اینکه ذخیره قطعی این معادن، یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن برآورد شده است، افزود: معادن بهره برداری شده در استان آذربایجان غربی زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۴۳۰ نفر فراهم کرده اند.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: برای پایان عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: ماه گذشته (مرداد) هم با صدور ۱۹ فقره پروانه، استخراج انواع مواد معدنی از ۱۹ معدن استان آغاز شد که ذخیره قطعی آن‌ها ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود.

سرتیپی گفت: میزان استخراج سالانه این معادن، ۴۲۴ هزار و ۳۶۵ تن بوده و بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال سرمایه گذاری در آن‌ها شده و با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۱۱۷ نفر فراهم شده است.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی همچنین از صدور ۲۸ پروانه اکتشاف و ۱۱ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده اند، خبر داد و افزود: برای تکمیل عملیات اکتشافی ۱۱ محدوده اکتشافی بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =