کد خبر 6849
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

مسکن ۲۵ متری به هیچ عنوان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست

مسکن ۲۵ متری به هیچ عنوان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: دولت نه تنها با ساخت مسکن کوچک مقیاس موافق نیست، بلکه مخالف ساخت چنین واحدهای مسکونی است، زیرا عدم تناسب متراژ با نیاز خانواده آسیب‌های گسترده‌ای اجتماعی برجا خواهد گذاشت.

به گزارش آهن نیوز؛ هادی عباسی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد ساخت مسکن ۲۵ متری در رسانه‌ها گفت: موضع وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن منطبق بر قانون اساسی است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن با اشاره به اینکه مسکن‌های کوچک مقیاس در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی و جامعه خانواده محور است، گفت: ساخت واحدهای مسکونی کوچک مقیاس ۲۵ متری به هیچ عنوان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست و واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده در نهضت ملی مسکن، تماما از استانداردهای شهرسازی در حوزه سرانه مورد نیاز خانواده پیروی می‌کند.

وی افزود: دولت نه تنها با ساخت مسکن کوچک مقیاس موافق نیست، بلکه مخالف ساخت چنین واحدهای مسکونی است، زیرا عدم تناسب متراژ با نیاز خانواده آسیب‌های گسترده‌ای اجتماعی برجا خواهد گذاشت.

عباسی تاکید کرد: مسکن‌های کوچک سیاست شکست خورده در جهان و ایران است و در سال‌های که این طرح‌ها در کشور مطرح می‌شد، به هیچ عنوان به حل مسئله مسکن کمکی نکرد.

طرح پیشنهاد مسکن ۲۵ متری از سمت بخش خصوصی است

طرح ادعای ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری به هیچ عنوان از سوی دولت مطرح نبوده و توسط یک بخش فعال خصوصی مطرح شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 6849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =