کد خبر 6851
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

افزایش ۱۹۰۰ تومانی قیمت ورق سرد B نسبت به نرخ پایه

افزایش ۱۹۰۰ تومانی قیمت ورق سرد B نسبت به نرخ پایه

در انتهای معاملات امروز با حذف کامل آهن اسفنجی و بخش زیادی از ورق گالوانیزه G، حجمی به مقدار ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن با میزان تقاضایی که نسبت ماه‌های اخیر بهبود داشته و به مقدار ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن ثبت شد، معامله شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود ۵۱ هزار و ۸۰۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل انواع ورق سرد B، گالوانیزه G، قلع اندود و همچنین آهن اسفنجی در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد اما در انتهای معاملات با حذف کامل آهن اسفنجی و بخش زیادی از ورق گالوانیزه G و در مجموع ریزش بیش از ۷۷ درصد محصولات عرضه شده، حجمی به مقدار ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن با میزان تقاضایی که نسبت ماه‌های اخیر بهبود داشته و به مقدار ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن ثبت شده معامله شد. 

در معاملات انواع ورق‌ها در بازار بورس کالای امروز ۲ هزار تن ورق سرد B با قیمت پایه ۳۱ هزار و ۳۵۱ تومان که توسط شرکت فولاد غرب آسیا به صورت تسویه نقدی برای تاریخ تحویل ۳۰ آبان برنامه‌ریزی شده بود، با میزان تقاضای ۳ هزار و ۲۵۰ تنی به طور کامل به فروش رفت. میزان درصد تغییر نرخ برای این محصول در اثر رقابت بالا به ۶.۰۸ درصد بوده و باعث شد میانگین معامله این محصول به قیمت ۳۳ هزار و ۲۵۱ تومان و ۱۹۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شود.

اما در میان محصولات معامله شده ۷۰۰ تن ورق قلع اندود با نرخ پایه ۵۱ هزار تومانی تقاضای چندانی نداشت و فقط با ۱۵۰ تن استقبال روبه شده و به فروش رفت.

 ورق گالوانیزه G با ریزش بیش از ۵۱ درصدی به مقدار ۹ هزار و ۲۰۰ تن و افزایش ۱ درصدی قیمت نسبت به نرخ پایه با نرخ پایه ۳۸ هزار و ۴۱۹ تومان در حالی در تابلوی معاملات امروز به فروش رفت که تقاضای ۹ هزار و ۲۵۰ تنی برای آن ثبت شد.

اما در تالار صنعتی بورس کالا امروز ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی  که توسط مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با نرخ پایه ۱۲ هزار و ۳۰۹ تومان عرضه شده بود به علت نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد.

تصویر زیر جزئیات معاملات این محصولات را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۹۰۰ تومانی قیمت ورق سرد B نسبت به نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =