کد خبر 6867
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

افزایش حجم عرضه بیش از ۹۰ درصدی نبشی و ورق گرم

افزایش حجم عرضه بیش از ۹۰ درصدی نبشی و ورق گرم

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ قرار است ۲۶۸ هزار ۷۹۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ قرار است ۲۶۸ هزار ۷۹۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افزایش حجم ۲۳.۳ درصدی به مقدار ۲۸ هزار و ۵۷۸ تن است که نرخ پایه آن با ۰/۹ درصد کاهش به مبلغ ۲۲ هزار و ۸۹۶ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۲ هزار و ۲۶۸ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۱۶ هزار و ۴۲۷ تن ۱۸.۵ درصد کاهش حجم عرضه نسبت به عرضه قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۲۴۷ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۲۴۹ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا ۴۴۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۶۸۶ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار و ۱۶۰ تومان است.

ناودانی با دو هزار و ۱۲۶ تن حجم عرضه شده، تغییر قیمت خاصی نداشته و به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۹۶ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که افزایش حجمی به مقدار ۵.۲ درصد نسبت به عرضه قبل دارد. اکثر شرکت‌های عرضه کننده تسویه اعتباری برای این محصول اعمال کرده اند.

نبشی نیز با ۹۵.۹ درصد افزایش حجم نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار دو هزار و ۴۵۹ تن و افزایش ۰.۴ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۶۸۵ تومان معامله خواهد شد.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز ۹۲ درصد افزایش حجم نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن و با نرخ پایه ۲۵ هزار و ۸۱۷ تومان در تابلوی معاملات قرار خواهد گرفت. تسویه این هفته این محصول به صورت اعتباری است. از شرکت عرضهکننده این محصول دو مورد تسویه نقدی ویک مورد تسویه اعتباری را تعیین کرده است.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش حجم عرضه بیش از ۹۰ درصدی نبشی و ورق گرم

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =