کد خبر 6875
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بازار گرم فروش اعتباری‌ها/ ریزش محصولات با تسویه نقدی

بازار گرم فروش اعتباری‌ها/ ریزش محصولات با تسویه نقدی

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی فولاد در بورس کالا با استقبال ضعیف خریداران و ریزش ۶۰.۳ درصدی فقط ۱۰۶ هزار و ۷۰۶ تن محصول معامله شده و ۹۹ هزار و ۹۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود ۲۶۸ هزار ۷۹۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با استقبال ضعیف خریداران از این محصولات و ریزش ۶۰.۳ درصدی فقط ۱۰۶ هزار و ۷۰۶ تن محصول معامله شده و ۹۹ هزار و ۹۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد. 

در معاملات امروز همانند هفته قبل و برخلاف هفته‌های گذشته تیرآهن نیز با ریزش چشمگیر حجم به مقدار ۵۸.۱ درصدی روبه رو شده و به مقدار ۱۱ هزار و ۹۶۰ تن در حالی معامله شد که نرخ پایه آن افزایش نیم درصدی داشته و به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۵ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان ثبت شد و برای این مقدار معامله شده ۲۶ هزار و ۷۴۹ تومان نیز تقاضا موجود بود. هرچند بیشتر ریزش این محصول در بخش شرکت‌های بود که تسویه نقدی داشتند اما عرضه ذوب آهن اصفهان که به صورت اعتباری بود به طور کامل با استقبال بالا به فروش رفت.

همچنین میلگرد با ریزش ۶۶.۳ درصدی حجم عرضه شده به مقدار ۷۲ هزار و ۷۲۷ تن با میزان تقاضای پایینِ ۶۴ هزار و ۷۸۸ تنی معامله شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۳۵۳ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۳۶۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۳۸۸ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۶۸۲ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار و ۱۶۰تومان است.

برای محصولات ناودانی با ثبت معامله ۲ هزار و ۶۰ تنی، کاهش ۳.۱ درصدی حجم رقم خورده و نرخ پایه معامله شده نیز با افت یک دهم درصدی به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۶۵ تومان همراه بود و درحالی در تابلوی بورس کالا معامله شد که با تقاضای ۲ هزار و ۲۴۵ تنی مواجه شد. 

نبشی نیز با افت ۱۲.۲ درصدی حجم نسبت به عرضه به مقدار ۲ هزار و ۱۵۹ تن و و براساس نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۸۷۶ تومان با میزان تقاضای ۳ هزار و ۲۰۸ تنی معامله خواهد شد.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز به مقدار ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن و با نرخ پایه ۲۶ هزار و ۵۷۰ تومان در تابلوی معاملات بورس کالا به طور کامل با استقبال ضعیف ۲ هزار و ۱۰۰ تنی به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

کد خبر 6875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =