کد خبر 688
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌نیاز اتصال الیگودرز به شبکه ریلی

۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌نیاز اتصال الیگودرز به شبکه ریلی

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال الیگودرز به شبکه ریلی نیاز است.

به گزارش آهن‌نیوز، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعه راه‌آهن ازنا به الیگودرز در قانون بودجه کشور تحت عنوان قطعه راه‌آهن اصفهان - داران - ازنا درج شده که در حال حاضر نزدیک به ۷۰ زیرساخت آن پیشرفته فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در این پروژه علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت توانسته‌ایم تخصیص‌های خوبی به آن اختصاص دهیم که در چند سال اخیر با توجه به مشکلات بودجه‌ای اعتبارات این پروژه سال به سال افزایش پیدا کرده به نحوی که اعتبار آن از ۳ میلیارد تومان به بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای سال جاری رسیده که حدود ۲۵ برابر اعتبار آن افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: پروژه راه‌آهن ازنا به الیگودرز به طول ۲۹.۶ کیلومتر است که مزایایی همچون دسترسی آسان به روستاهای مناطق، کاهش مصرف سوخت، رونق‌بخشی به سرمایه‌های گردشگری و غیره را در پیش خواهد داشت.

خدابخشی اضافه کرد: در این طرح عملیات ساخت ایستگاه الیگودرز در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر جانمایی آن انجام شده و با تأمین اعتبار کار آزادسازی آن صورت خواهد گرفت.

 وی با اشاره به اینکه تا باحال برای این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: برای تکمیل زیرسازی و روسازی و احداث ساختمان ایستگاه الیگودرز در طرح پروژه راه‌آهن ازنا به الیگودرز نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا الیگودرز به شبکه ریلی متصل شود که در این راه باید از ظرفیت ماده ۵۶ و بانک‌های مرتبط برای این طرح استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =