کد خبر 6899
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

فولاد سنگان خراسان برای محرومیت زدایی ۹۰ هزار ریال سرمایه گذاری کرد

فولاد سنگان خراسان برای محرومیت زدایی ۹۰ هزار ریال سرمایه گذاری کرد

مدیر عامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان گفت: ۱۱ طرح محرومیت زدایی توسط این شرکت با سرمایه گذاری حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال در خواف در حال اجرا است.

به گزارش آهن نیوز؛ علی امرایی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: احداث بزرگترین واحد تولیدی کنسانتره سازی سنگ آهن کشور، ساخت نیروگاه تولید برق بادی، طرحهای آب رسانی، ساخت و توسعه و تجهیز مدارس در مناطق روستایی و محروم، طرحهای زیست محیطی و زیرساختی از پروژه های در دست اجرا برای کاهش محرومیت در منطقه جنوب خراسان رضوی و سنگان خواف است.

وی با اشاره به احداث بزرگترین و نخستین واحد تولیدی «کنسانتره سازی سنگ آهن هماتیتی» کشور در منطقه سنگان خواف افزود: برای اجرای طرح فوق ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح اکنون آغاز شده و احداث آن ضمن افزایش ظرفیت تولید، اشتغالزایی خوبی نیز در منطقه ایجاد می کند.

وی گفت: احداث مرحله یک و دو شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب و خطوط انتقال آب از دیگر طرحهای بزرگ این مجموعه است که عملیات اجرایی این طرح با سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی آغاز شده است و اجرای آن نقش مهمی در کاهش مشکلات زیست محیطی منطقه دارد.

امرایی اظهار داشت: هفت مدرسه هم طی سنوات گذشته توسط شرکت فولاد سنگان خراسان احداث و تجهیز شده و ساخت ۴۳ کلاس درس نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد سنگان با وجود قطعی ۱۲۰ روزه گاز و برق در سال گذشته افزون بر چهار میلیون تن گندله و بیش از سه میلیون تن کنسانتره تولید کرد و هم اکنون واحد تولیدی کنسانتره و گندله این شرکت به ترتیب با ظرفیت ۲۳ و ۳۵ درصد فعالیت می کنند و از ابتدای امسال تاکنون به رکورد روزانه ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندله دست یافته ایم.

مدیر عامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان ادامه داد: این مجموعه به عنوان بزرگترین شرکت صنایع معدنی شرق کشور دارای ۲ واحد تولید کنسانتره و گندله سازی هر یک به ظرفیت پنج میلیون تن است و واحد کنسانتره سازی این شرکت طی ۲ سال قبل با وجود شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریمهای دشمنان با تکیه بر توان متخصصان داخلی راه اندازی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =