کد خبر 6901
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

راه‌اندازی مجتمع فولاد رشتخوار موجب رفع نارضایتی‌های اجتماعی می‌شود

راه‌اندازی مجتمع فولاد رشتخوار موجب رفع نارضایتی‌های اجتماعی می‌شود

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی مجموعه‌های فولادی شهرستان رشتخوار بسیاری از مشکلات و نارضایتی‌های اجتماعی مردم منطقه را مرتفع خواهد کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ امین سلیمان پور یکشنبه ۲۶ شهریورماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رشتخوار اظهار کرد: خراسان رضوی در بخش صنعت حرکت رو به جلویی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه فولاد رشتخوار مسائل و مشکلات به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یکسری مسائل در سطح کلان کشور و دیگری در استان که قطعاً برخی مشکلات در سطح استانی قابل حل است.

معاون دفتر اقتصاد استانداری در ادامه گفت: از ۴۷۱ پرونده اقتصادی که در سفر به شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی تشکیل شده، تاکنون ۳۷۱ پرونده مصوبه اجرایی گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده پرونده‌های ستاد تسهیل به صفر برسند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجموعه‌های فولادی شهرستان رشتخوار بسیاری از مشکلات و نارضایتی‌های اجتماعی مردم منطقه را مرتفع خواهد کرد.

رشتخوار به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند

فرماندار رشتخوار نیز در این جلسه گفت: در حوزه کشاورزی و دامداری با خشکسالی‌های چند سال اخیر دیگر توانی برای تولید و توسعه وجود ندارد.

حسین باهوش افزود: با توجه به اینکه رشتخوار به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است می‌توان در تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید برای ایجاد تولید و اشتغال موانع و مشکلات را از پیش پای سرمایه‌گذار برداریم.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: این سلسله جلسات با هدف رفع مشکلات و نارضایتی‌های حوزه فولاد برگزار می‌شود، باید در این جلسات مسائل و مشکلات را مطرح و برایشان راهکار لازم را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فولاد رشتخوار تهیه و تأمین خوراک مورد نظر، تأمین آب و ارائه تسهیلات از مهمترین مشکلات موجود است.

فرماندار شهرستان‌ رشتخوار بیان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های متعدد بارها مسئولین استانی در این شهرستان حضور پیدا کرده و مشکلات حوزه فولاد مورد پیگیری قرار گرفته است. امید است هر چه زودتر توسعه و رونق مدنظر در فولاد رشتخوار ایجاد شود.

وی گفت: پروژه فولاد شکفته رشتخوار با بیش از ۱۲۰۰ نفر نیروی بیمه‌ای در سطح کشور تاکنون ۹۰ درصد در حوزه کنسانتره، ۲۵ درصد در بخش گندله و ۲۵ درصد در قسمت تولید آهن اسفنجی پیشرفت فیزیکی داشته است.

باهوش همچنین افزود: گروه صنعتی تجاری فولاد آروند نوین با ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در حال فعالیت است.

با حضور مدیرکل دفتر اقتصاد استانداری خراسان رضوی، باهوش فرماندار رشتخوار، معاون دفتر اقتصاد استان، معاون معدنی اداره کل صنعت و معدن استان، معاون اعتباری بانک ملی استان، معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولان از پروژه‌های فولاد شکفته و مجتمع فولادی آروند نوین رشتخوار بازدید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =