کد خبر 6908
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

ورود ۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی تازه به بورس

ورود ۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی تازه به بورس

سهامداران حقیقی روز گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام کردند و با ورود این میزان نقدینگی به بورس، نسبت ورود پول حقیقی به ارزش معاملات خرد به ۲.۵ درصد رسید که نشان می دهد شتاب ورود پول به بازارسهام در مقایسه با روز معاملاتی قبل بیشتر شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ در واقع در مبادلات روز گذشته، سهامداران حقیقی ۳ هزارو ۴۰۶ میلیارد تومان سهام خریدند اما در مقابل حجم فروش سهامداران حقیقی  به ۳ هزارو ۲۹۸ میلیارد تومان رسید. ۱۰۸ میلیارد تومان از سهامی که دیروز سهامداران حقیقی فروختند توسط سهامداران حقوقی خریداری شد.با رشد ۹ هزار واحدی شاخص بورس در مبادلات امروز ارزش کل سهام شرکت های حاضر در بورس و فرابورس  ۴۱ هزارمیلیاردتومان رشد کرد و جمع کل ارزش بازار سهام به ۹۴۱۴ هزار میلیارد تومان رسید

روند احتمالی امروز

روز گذشته همچنین ارزش کل معاملات خرد در دادوستد های با ۱۰۸۰ میلیارد تومان افزایش به ۴ هزارو ۲۴۶ میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد که ارزش معاملات خرد نسبت به اخرین روز معاملاتی در هفته قبل ۳۴ درصد افزایش یافته که نشانه خوبی برای بازار سهام است.

روز گذشته در عین حال برخلاف روز های قبل شاهد ورود ۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی تازه به بازار سهام بودیم. همه این ارقام به معنای آن است که تمایل سهامداران برای خرید سهام نسبت به روز های قبل بیشتر شده است. در صورت تداوم این وضعیت می توانیم در معاملات امروز هم شاهد رشد شاخص بورس باشیم. اما با توجه به آنکه هنوز محرک بنیادی قوی در بازار وجود ندارد نمی توان منتظر رشد های پر قدرتی در شاخص بورس بود.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

کد خبر 6908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =