کد خبر 691
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

2600 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن خراسان‌جنوبی

2600 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی، اعتباری بالغ‌ بر 2 هزار و 600 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آهن‌نیوز، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در مصوبات سفر دولت به استان به نظر می‌رسد هدف‌گذاری درستی صورت گرفته و ضعف‌های استان دیده شده است.

وی با اشاره به وضعیت راه‌آهن در خراسان جنوی گفت: وجود شبکه ریلی سراسری در کشور عامل مهم توسعه منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های برتر استان حوزه معادن بوده که برای رونق و بهره‌برداری از آن به شدت نیاز به خط ریلی وجود دارد که با حمل مواد اولیه، عامل توسعه این بخش خواهد شد، اضافه کرد: همچنین حمل مسافر در بخش ریلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده به این حوزه در استان باشد.

عباس‌زاده با بیان اینکه راه‌آهن شرق کشور که از زاهدان آغاز و به مشهد می‌رسد، جزو پروژه‌های ملی برای ارتباط با شرق کشور است، گفت: بخشی از این کریدور ریلی از خراسان‌جنوبی عبور کرده و سبب اتصال این استان به خط ریلی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی جزو محدود استان‌هایی بوده که اتصال به شبکه ریلی ندارد، یادآور شد: اتصال خط ریلی زاهدان به یونسی و یونسی به مشهد سبب اتصال مرکز استان به شبکه ریلی شده که این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار در مصوبات سفر دولت به استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دو مقطع با ۲۷۱ کیلومتر پروژه راه‌آهن دارای پیمانکار بوده اما سرعت کار در حال حاضر پایین است، اضافه کرد: براساس توافق انجام شده این پروژه به صورت کنسرسویم انجام می‌شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار این پروژه، اعتباری بالغ‌ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: تأمین مالی این پروژه با تضامین صندوق توسعه ملی انجام و سهم بانک‌ها مشخص شده و نزدیک به مرحله انعقاد قرارداد و اجرای کل خط هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تامین مالی  این پروژه مهم‌ترین بخش آن است، افزود: تأمین مالی آن حل شده و به محض انجام تشریفات اداری، این پروژه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =