کد خبر 6937
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

اطلاعات کدال ادعای یک مدیر فولادی را رد کرد

اطلاعات کدال ادعای یک مدیر فولادی را رد کرد

مدیرعامل بزرگترین شرکت فولادی ایران در حالی از کاهش ۵۴ درصدی تولید فولاد این شرکت در مرداد نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد که اطلاعات کدال تنها کاهش ۶.۸ درصدی تولید را مشخص کرده است.

به گزارش آهن نیوز؛ در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد، مدیرعامل فولاد مبارکه در اظهاراتی قابل توجه بیان کرد: فولاد مبارکه اردیبهشت امسال ۸۰۰ هزار تن تولید داشت اما در مردادماه به دلیل قطعی برق این حجم به ۳۶۲ هزار تن رسید.

این اظهارات در شرایطی بیان شد که نگاهی به آمار بارگذاری شده شرکت فولاد مبارکه در سامانه کدال اطلاعات متفاوتی را نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کدال، تولید یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت شرکت فولاد مبارکه معادل ۷۴۹ هزار تن بوده است. همچنین آمار تولید یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد این شرکت نیز به عدد ۶۹۸ هزار تن رسیده است.

بر اساس آمار یاده شده، تولید شرکت فولاد مبارکه در مرداد نسبت به اردیبهشت تنها ۶.۸ درصد کاهش داشته است، در شرایطی که بر مبنای اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه، کاهش در بازه زمانی مشخص به ۵۴ درصد می‌رسد.

به گزارش فارس، این اظهارات متناقض مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سبب شد تا سهام این شرکت مهم در تالار بورس منفی شده و شاخص کل نیز با تلاطم قابل توجه مواجه شود.

کاهش تولید فولاد مبارکه به دلیل شرایط بازار بود

در همین راستا امیر سیداحمدی کارشناس اقتصادی بیان کرد: صنعت فولاد در سال جاری با تلاطم ویژه و رکود بازار مواجه شد، همچنین بازار صادرات هم شرایط خوبی نداشت و کاهش تولید ۵ درصدی می‌تواند به دلایل شرایط نابه سامان بازار باشد و ارتباطی به عرضه برق ندارد.

رشد ۲۰ درصدی تامین برق فولاد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی فولاد مبارکه در کدال، فولاد مبارکه طی تیر و مرداد ۱۴۰۲، ۱۱۱۰.۴ هزار مگاوات ساعت برق مصرف کرده است، در حالی‌که این شاخص در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۹۲۱.۶ هزار مگاوات ساعت بوده است. به معنای دیگر طی یک سال اخیر در تیر و مرداد، شاهد رشد ۲۰.۴ درصدی برق عرضه شده به فولاد مبارکه هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 6937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =