کد خبر 6938
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

تعرفه وارداتی کشورها برای میلگرد ایران، شرایط صادرات را سخت کرده است

تعرفه وارداتی کشورها برای میلگرد ایران، شرایط صادرات را سخت کرده است

یک کارشناس فولادی گفت: هند، عربستان و بسیاری از کشورها حتی عراق برای محصول میلگرد ایرانی تعرفه وارداتی گذاشتند و همین اقدام باعث شده شرایط صادرات در منطقه سخت شود.

به گزارش آهن نیوز؛ علی اسکینی درخصوص آخرین وضعیت فولاد کشور در حوزه صادرات اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در کشور، صنعت فولاد در وضعیت رونق قرار ندارد و به نظر می‌رسد برای خروج از شرایط فعلی نیازمند افزایش صادرات هستیم.

وی گفت: البته در بخش صادرات بحث دامپینگ روسیه در بازارهای هدف ایران در جنوب شرق آسیا و سمت شرق وجود دارد و ناگفته نماند که اخیرا برخی از فولادسازان ایرانی بازارهای جدیدی در سایر مناطق پیدا کرده‌اند.

اسکینی با بیان اینکه صادرات محصولات فولادی با تخفیفات و هزینه‌های فولادسازان، کم و بیش در حال انجام است، اما متاسفانه در حال حاضر شرایط بازار صادراتی در منطقه بسیار رقابتی شده است، تصریح کرد: در این راستا هند، عربستان و بسیاری از کشورها حتی عراق برای محصول میلگرد ایرانی تعرفه وارداتی گذاشتند و همین اقدام باعث شده شرایط صادرات در منطقه سخت شود.

این کارشناس صنعت فولاد معتقد است که فولادی‌ها به حمایت دولت نیاز دارند تا برخی مشوقات برای فعالان این حوزه در نظر بگیرد، این در حالی است که می‌بینیم کاملا عکس این اتفاق در حال انجام است.

اسکینی خاطرنشان کرد: در سال جاری عوارض صادراتی برای محصولات فولادی و نرخ گاز احیا، نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته و همچنان با این شرایط شاهد رشد هزینه‌ها هستیم. این در حالی است که بسیاری از رقبای ایران در حوزه فولاد، بهای تمام‌شده پایینی دارند و با دامپینگ قیمتی که برخی کشورها انجام می‌دهند، شرایط برای فولادسازان ایرانی سخت‌تر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =