کد خبر 6941
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

افتتاح نیروگاه 914 مگاواتی فولاد برای پوشش ناترازی برق

افتتاح نیروگاه 914 مگاواتی فولاد برای پوشش ناترازی برق

فولاد مبارکه در دوره اخیر اقدام به احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی برق با بازده بالا نموده که در روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده و باعث بهبود سطح تاب‌آوری این شرکت در مواجهه با عوامل تاثیر گذار خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در واکنش به گزارش فارس مبنی بر «اطلاعات کدال ادعای یک مدیر فولادی را رد کرد» توضیحاتی ارائه کرد.

مشروح این توضیحات به شرح ذیل است: 

معیار تولید در کارخانجات فولادی، تولید «فولاد خام» است. این معیار توسط انجمن جهانی فولاد «world steel» برای تمام فولادسازان جهان یک ملاک قابل سنجش است. فولاد خام محصول میانی واحدهای فولادسازی است که در روش «کوره قوس الکتریکی» بر خلاف دیگر روش‌ها، صرفاً وابسته به انرژی الکتریکی است. از این رو در عرف مصطلح واحدهای فولادسازی، مقصود از تولید فولاد، فولاد خام است.

همان گونه که در متن خبر نیز ذکر شده به علت محدودیت برق اعمال‌شده در فصل تابستان امسال برای فولادسازان، کارخانجات مبتنی بر فناوری قوس الکتریکی بیشترین کاهش تولید را داشته‌اند. برای فولاد مبارکه با ۸ کوره الکتریکی، در مردادماه حدود 54% کاهش تولید نسبت به اردیبهشت ماه ثبت شده است که در گزارش کدال ارائه نمی گردد. حال آن که اطلاعات مندرج در سایت کدال آمار محصول نهایی (آماده فروش) است که با فولاد خام قطعاً متفاوت است و شامل انواع ورق نیز می‌باشد که میتواند ذخیره‌ای از ماه‌های گذشته یا فروش انباری را نیز شامل شود. لذا متفاوت بودن آمار فولادسازی از آمار محصول آماده فروش در این حوزه بدیهی و شفاف است.

همچنین اشاره مدیر عامل محترم فولاد مبارکه به تاثیر کمبودهای موجود در حوزه انرژی از جمله برق بر تولید فولاد بوده و نفی‌کننده اقدامات دو سال اخیر در راستای کاهش و رفع این کمبودهای تاریخی نبوده است. قابل ذکر است که فولاد مبارکه در دوره اخیر اقدام به احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی برق با بازده بالا نموده که در روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده و باعث بهبود سطح تاب‌آوری این شرکت در مواجهه با عوامل تاثیر گذار خواهد شد.

در بخش پایانی خبر نیز اشاره شده که این اظهارات مدیر عامل فولاد مبارکه باعث منفی شدن شاخص بورس شده است که اظهارنظری عجیب به نظر می‌رسد. گویی آنکه تالار بورس در ماه‌های اخیر صعودی بوده و فقط امروز و آن هم دقیقاً به خاطر این خبر، منفی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =