کد خبر 6942
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار میلگرد در بحرانی‌ترین وضع ممکن

بازار میلگرد در بحرانی‌ترین وضع ممکن

در شرایطی که بازار آهن و فولاد بسیار ضعیف است و دو هفته پرتعطیلی را پشت سر گذاشته افت فروش میلگرد که سه هفته گذشته در بورس شاهد آن بوده ایم در روزهای آینده تشدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار امروز هم در کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند و با قیمت ۴۹ هزار و ۴۷۳ تومان در بازار تهران معامله شد. این در حالی است که دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان به شدت کنترل شده و این موضوع، افراد را برای خریدن بیشتر دلار ترغیب می‌کند. در شرایطی که بازار آهن و فولاد بسیار ضعیف است و دو هفته پرتعطیلی را پشت سر گذاشته افت فروش میلگرد که سه هفته گذشته در بورس شاهد آن بوده ایم در روزهای آینده تشدید خواهد شد.

گروهی از کارخانه‌ها هستند که شمش و میلگردشان را در بورس نمی‌فروشند و به بازار عرضه می‌کنند اما کارخانه‌های دولتی نمی‌توانند خارج از بورس عرضه کنند در نتیجه مشکل کمبود نقدینگی مساله‌ای است که با آن روبرو هستند. البته کاهش قیمت در بازار داخلی برای این کارخانه‌ها مفید است چون توان صادراتی آنها را بالا می‌برد.‌

در این میان اخبار مثبت سیاسی از جمله خبر آماده شدن پیش نویس توافقات و آمادگی برای دریافت پول‌های بلوکه شده و همچنین سفر رییس جمهور به نیویورک که به شدت برای سیاست خارجی و داخلی مهم است از مهمترین اتفاقات هفته جاری است که بر بازار تاثیرگذار خواهد بود. سیاست‌گذار تمام تلاش خودش را در این چند ماه که به انتخابات مانده می‌کند تا نرخ‌ها خصوصا دلار ثابت بماند. اما به هر حال باید در نظر گرفت که نرخ دلار به وسیله‌ی اخبار، تبلیغ تقدینگی و یا کنترل بازار ارز، کنترل می‌‍شود، اما به نظر می‌رسد خیلی دوامی نخواهد داشت.
وضعیت معاملات مقاطع فولادی در بازار امروز نیز روند با ثباتی را نشان می‌دهد و تعدادی از مقاطع از جمله تیرآهن و میلگرد با ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش نرخ‌ همراه بودند اما جو کلی حاکم بر بازار ثبات بود. به عنوان نمونه میلگرد حسن‌رود با ۵۰۰ تومان کاهش نرخ سایزهای ۱۴ و ۱۶ خود را ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد. نرخ‌های اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان نیز با ۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۳۵۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۵۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۷۵۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۵۰   تومان

انتهای خبر/ف

https://esfahanahan.com/product/میلگرد-ذوب-آهن-در-بنگاه-اصفهان/

✅مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش:

 ☎️ ۰۳۱-۳۴۰۴۵

🆔@esfahanahan_co

در این میان نرخ اعلامی ورق سیاه با ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان از طرف برخی شرکت‌ها از جمله فولاد مبارکه همراه بود.

کد خبر 6942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =