کد خبر 6965
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

پایان معامله محصولات فولادی برمبنای نرخ پایه/ تداوم رقابت ضعیف برای خرید

پایان معامله محصولات فولادی برمبنای نرخ پایه/ تداوم رقابت ضعیف برای خرید

در انتهای معاملات امروز با ریزش بخش زیادی از تیرآهن و میلگرد عرضه شده و در مجموع حذف بیش از ۲۹ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۴۵۶ هزار و ۲۶۳ تن با میزان تقاضایی به مقدار ۴۲۰ هزار و ۷۲۵ تن معامله شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود ۶۴۴ هزار ۳۱۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، تختال SM و انواع ورق سرد خودرو، سرد لوازم خانگی و گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود  اما در انتهای معاملات با ریزش بخش زیادی از تیرآهن و میلگرد عرضه شده و در مجموع حذف بیش از ۲۹ درصد محصولات عرضه شده، حجمی به مقدار ۴۵۶ هزار و ۲۶۳ تن با میزان تقاضایی به مقدار ۴۲۰ هزار و ۷۲۵ تن معامله شد. 

در معاملات امروز همانند دو هفته قبل و برخلاف ماه‌های گذشته تیرآهن نیز با ریزش چشمگیر حجم به مقدار ۶۱.۴ درصدی روبه رو شده و به مقدار ۱۰ هزار و ۳۵۰ تن در حالی معامله شد که نرخ پایه آن افزایش ۰.۴ درصدی داشته و به مبلغ ۲۲ هزار و ۷۸۵ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۸۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان ثبت شد و برای این مقدار معامله شده ۱۸ هزار و ۵۶۱ تن نیز تقاضا موجود بود. اکثر محصولات معامله شده عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان که نوع تسویه آن به صورت اعتباری بود.

همچنین میلگرد با ریزش ۸۳.۸ درصدی حجم عرضه شده به مقدار ۳۲ هزار و ۶۶۲ تن با میزان تقاضای پایینِ ۴۲ هزار و ۹۱۳ تنی معامله شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۲۳۴ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۲۳۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۲۴۷ تومان) بر روی تابلوی بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۶۲۹ تومان است.

برای محصولات ناودانی با ثبت معامله هزار و ۳۰۰ تنی، کاهش ۲۸ درصدی حجم رقم خورده و نرخ پایه معامله شده نیز با افزایش چهار دهم درصدی به مبلغ ۲۳ هزار و ۵۴۴ تومان همراه بود و درحالی در تابلوی بورس کالا معامله شد که با تقاضای هزار و ۳۵۰ تنی مواجه شد. اکثر شرکت‌های عرضه کننده تسویه اعتباری برای این محصول اعمال کرده‌اند.

نبشی نیز با افت ۵۲ درصدی حجم نسبت به عرضه به مقدار هزار و ۸۷۱ تن و براساس نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۶۰ تومان با میزان تقاضای هزار و ۷۳۱ تنی معامله شد.

انواع ورق معامله شده در لیست عرضه امروز ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو و ۱۵ هزار تن ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۳ هزار و ۸۷۶ تومان و ۳۰۰ هزار  ۸۰ تن ورق گرم HR با قیمت ۲۰ هزار و ۹۱۷ تومان بود که توسط فولاد مبارکه با نوع تسویه ۵۰ درصدی نقدی و ۵۰ درصد اعتباری تعیین شده است. 

امروز همچنین ۵۰ هزار تن تختال SM به قیمت پایه ۱۹ هزار و ۵۱۰ تومان با میزان تقاضای ۸ هزار و ۱۰۰ تنی که از طرف فولاد مبارکه عرضه شده بود، بر روی تابلوی بورس کالا معامله شد. 

تصویر زیر جزئیات معامله امروز را نشان می‌دهد: 

پایان معامله محصولات فولادی برمبنای نرخ پایه/ تداوم رقابت ضعیف برای خرید

کد خبر 6965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =