کد خبر 6969
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

اشتغال ۵هزار نفر در بخش معدن فراهم می‌شود

اشتغال ۵هزار نفر در بخش معدن فراهم می‌شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو از راه‌اندازی طرح‌های فولادسازی سفیددشت، نی‌ریز، قائنات و نیز سرب و روی مهدی‌آباد تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: راه‌اندازی این طرح‌ها منجر به اشتغالزایی ۵ هزار نفر در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدرضا موثقی‌نیا گفت: تا پایان ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ میلیارد دلار توسط ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور سرمایه‌گذاری شده است که این رقم قابل توجه است.

موثقی‌نیا تاکید کرد: در افق جدید ایمیدرو بیشتر تلاش بر این است که با استفاده از دانش و فناوری‌های روز بهره‌وری را افزایش داده و وابستگی به خارج از کشور کاهش یابد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: یکی دیگر از رویکردهای افق جدید ایمیدرو توسعه ساخت داخل است که اقدامات بسیار موثری را نیز در این راستا شروع شده است.

به گفته وی، لازمه بهره‌وری از فناوری، استفاده از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی از الزامات این رویکرد است که ایمیدرو برنامه ریزی جامعی برای آن انجام داده است.

وی ادامه داد: امروزه یکی از ابزار اکتشاف ژئوفیزیک هوایی است که ما در گذشته خیلی وابستگی داشتیم اما در حال حاضر به تدریج شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی ما به رهایی از این وابستگی کمک می کنند.

تعریف ۷۵ هزار میلیارد تومان پروژه در مناطق کم برخوردار

موثقی‌نیا اظهار کرد: ایمیدرو در برنامه‌های خود به مناطق کم‌برخوردار توجه کرده است و در این راستا پروژه‌هایی را در این مناطق تعریف کرده که ارزش این پروژه‌ها بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

در همین حال در دولت سیزدهم ۴۸ پروژه پیشران معدن و صنایع معدنی توسط رییس‌جمهور در کشور تعریف شده است که جزو اولویت‌های ایمیدرو است و منجر به شکوفایی این بخش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =