کد خبر 6984
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

دستور وزیر راه و شهرسازی برای حذف سیمان و فولاد از بورس کالا

دستور وزیر راه و شهرسازی برای حذف سیمان و فولاد از بورس کالا

وزیر راه و شهرسازی بورس کالا را از جمله دلایل گرانی مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان ذکر کرد و گفت: باید این کالاها از بورس خارج شوند.

به گزارش آهن نیوز؛ مهرداد بذرپاش پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران با بیان اینکه تعداد مشاوران املاک در استان مازندران بسیار زیاد است، کنترل و نظارت بر بازار مسکن را امری مهم دانست و گفت: برای کنترل بازار، سامانه‌ای در وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی شده تا موجر و مستاجر بدون نیاز به مراجعه به مشاور املاک بتوانند ملک خود را اجاره دهند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر خانه‌های خالی و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی سال‌های سال مصوب شد، ولی ضمانت اجرایی نداشت در حالی که شناسایی این خانه‌های خالی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: شناسایی این خانه‌ها در کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار است.

بذرپاش با بیان اینکه رشد قیمت مسکن طی چهار ماه اخیر در بسیار شهرهای کشور منفی بوده است، نظامند کردن بازار و کنترل قیمت‌ها را مسئله مهم برشمرد و گفت: برای ساماندهی بازار قانون خوبی در مجلس تدوین شده است و این قانون در کنترل سقف قیمت و ساماندهی مشاوران املاک کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 6984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =