کد خبر 700
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

محدودیت‌هایی که توازن زنجیره فولاد را برهم زد

محدودیت‌هایی که توازن زنجیره فولاد را برهم زد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در رابطه با وضعیت صنعت فولاد هشدار داد و پیش‌بینی کرد که در آینده نه تنها با کمبود شدید مواد معدنی مواجه می‌شویم، بلکه در بخش حمل و نقل نیز با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سید بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران درباره عدم وجود توازن در زنجیره فولاد بیان کرد که این موضوع دلایلی دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان به مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آورده‌اند، مرتبط دانست.

وی این مساله را عاملی دانست که باعث شده تعدادی از پروژه‌‍‌ها و طرح‌های هفت گانه و هشت گانه که قرار بود بهره‌برداری شوند، به تاخیر بیفتد و به زمان دیگری موکول شود. چالش تحریم باعث شد که محصولات به تولید نرسند. به عنوان مثال، فاز شمش آن‌ها به بازار وارد نشد و یا حتی هنوز هم نتوانستند زنجیره را براساس طرح و پروژه مربوطه تکمیل کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران، دومین عامل عدم‌وجود توازن در زنجیره فولاد را تحلیل نادرست واقعیت و اطلاعات غلط خواند و در این زمینه به بررسی‌های اشتباه که مبنای سرمایه‌گذاری‌ قرار گرفته اشاره کرد که در نهایت منجر به عدم‌تعادل در زنجیره فولاد شده است.

احرامیان به ظرفیت‌سازی که در بخش نورد یا حتی کوره‌های القایی ایجاد شده است را مثال زد و بیان کرد تحلیل‌های نادرستی که در بازار است در نهایت باعث شده که حجم بالایی از سرمایه‌گذاری بدون توجیه لازم انجام شود.

وی در رابطه با این وضعیت هشدار داد و پیش‌بینی کرد که در آینده نه تنها با کمبود شدید مواد معدنی مواجه می‌شویم، بلکه در بخش حمل و نقل نیز با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

این عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در پایان بیان کرد مسائلی همچون محدودیت برق منجر به ایجاد عدم تعادل در این بخش شد که البته خیلی دیر از این مسئله آگاهی پیدا کردیم.

پایان پیام/ف

کد خبر 700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =