کد خبر 7006
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله شمش در کانال ۲۳ هزار تومان/سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه حذف شد

معامله شمش در کانال ۲۳ هزار تومان/سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه حذف شد

در انتهای معاملات امروز محصولات ززنجیره فولاد با حذف سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۷/۲ درصدی، حجمی به مقدار ۷۱۶ هزار و ۶۷۲ تن و با مقدار تقاضای ۵۸۹ هزار و ۳۹۳ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز اول مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۲ تن محصول شامل ۱۷۰ هزار و ۲۳۲ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۷/۲ درصدی، حجمی به مقدار ۷۱۶ هزار و ۶۷۲ تن و با مقدار تقاضای ۵۸۹ هزار و ۳۹۳ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق گالوانیزه و گرم خودرو و ورق گرم بود که با حذف تعداد زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۴۷.۲ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۹۰ هزار و ۱۷۲ تن با میزان تقاضای کمتر از عرضه به مقدار ۶۰ هزار و ۸۹۳ تن به فروش رفت.

تیرآهن معامله شده در میان محصولات امروز به مقدار هزار و ۶۳۳ تن و نرخ پایه ۲۵ هزار و ۲۰۵ تومان به ازای هر کیلو بود که با میزان تقاضای ۴ هزار و ۸۵۳ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۱۹ هزار تومان و بیشترین نرخ ۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

محصولات میلگردی معامله شده در عرضه‌های امروز نیز شامل ۷۰۴ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و معامله ۳ هزار و ۲۹۵ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۶ هزار و ۴۲۰ تومان و ۲۶ هزار ۱۷۴ تومان به فروش رسیدند. گفتنی است از میلگرد معامله شده امروز ۸۸.۱ درصد سبد میلگرد ساده صنعتی و ۸۵.۵ درصد میلگرد آلیاژی و کلاف ریزش داشته و به ترتیب ۱۵.۹ درصد افت و فزایش ۱.۷ قیمت پایه را داشتند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و برای میلگرد ساده صنعتی ۲۲۰ تن و میلگرد کلاف و آلیاژِ ۴ هزار و ۹۰ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۷۱.۲ درصد حجم به مقدار ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افزایش ۴.۶ درصدی به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۳ هزار و ۵۰ تن ثبت شد. کمترین نرخ معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۵۴۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ ۱۰B۳۸ است.

امروز همچنین در بخش محصولات نوردی، انواع ورق گالوانیزه و گرم خودرو و ورق گرم به ترتیب با حجم‌های ۲۰ هزار تن، ۱۰ هزار تن و ۳۵ هزار و ۹۰ تن  بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت.

همچنین این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۸ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۰/۴ درصدی داشته و با میزان تقاضای بالا به مقدار ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز در مجموع ۴۸۱ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی و کلوخه ۷۴/۳ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

معامله شمش در کانال ۲۳ هزار تومان/سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه حذف شد

کد خبر 7006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =