کد خبر 7014
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

پایان بورس امروز ۱ مهر ۱۴۰۲/ رخوت بازار سهام در میانه تعطیلات

پایان بورس امروز ۱ مهر ۱۴۰۲/ رخوت بازار سهام در میانه تعطیلات

بورس تهران امروز را در رخوت سپری کرد و درجا زد. در همین حال، حجم و ارزش معاملات خرد در کمترین میزان خود قرار گرفت و همچنان خروج پول حقیقی از بازار رقم خورد.

به گزارش آهن نیوز؛ شاخص کل بورس امروز را صعودی آغاز کرد اما به تدریج با نزدیک شدن به ساعات میانی معاملات، نزولی شد و در نهایت با افت دو هزار و ۸۵۰ واحدی بسته شد. به این ترتیب نماگر بورس تهران امروز معادل ۰.۱۳ درصد پایین رفت و در پله دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۶۱ واحد به کار خود پایان داد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز را هم‌مسیر با شاخص کل بورس آغاز کرد و در ابتدا صعودی بود اما سپس نوسانات کاهشی را تجربه کرد تا در نهایت با ثبت تنها ۱۰ واحد تغییر (نزولی)، درجا زده باشد. گفتنی است شاخص کل فرابورس هم امروز با ۳۱ واحد تغییر نزولی، روی پله ۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم رسید که حاکی از خواب بازار سهام در میانه تعطیلات بود. ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم در نخستین روز مهرماه به سه هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان رسید و در کف هفت ماهه خود قرار گرفت. گفتنی است در پایان معاملات امروز بازار سهام، ۱۲۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

عملکرد نمادها

امروز نمادهای حکشتی و شستا به ترتیب با ۹۶۹ و ۵۵۹ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال نمادهای فارس، شپنا، شبندر، کگل و شتران بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس به دنبال داشتند. در همین حال، تکاردان، شستا، حکشتی، خزامیا، خگستر، خودرو و شپنا پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بوده‌اند.

در فرابورس هم نمادهای آریا، وسپهر، صبا و شگویا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای خاور، هرمز و خدیزل بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. همچنین نطرین، خاور، بمولد، دی، فن‌فزار، سدبیر و عالیس، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 7014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =