کد خبر 7022
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

رشد ۶.۱ درصدی شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مردادماه

رشد ۶.۱ درصدی شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مردادماه

شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل نشانگر افزایش ۶.۱ درصدی و ۰.۷ درصدی است که به خاطر تامین برق صنایع در مردادماه امسال بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مردادماه سال ۱۴۰۲ صنعت و معدن، شاخص تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی بورسی در پنج ماه امسال نسبت به پنج ماه سال گذشته نیز با رشد ۵.۱ درصد و ۳.۶ درصدی مواجه بوده است.

شاخص تولید در مردادماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی هشت رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید داشته‌اند که در این بین رشته فعالیت‌های سیمان، دارو و تجهیزات برقی بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین در مردادماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشته فعالیت‌های محصولات فلزی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات، سیمان و دارو افزایش در شاخص تولید داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات افزایش ۲.۸ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته را به ثبت رسانده است، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت فلزات پایه در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳.۲ و ۱۵ درصدی روبرو بوده است.

شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی در مردادماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۲۳.۳ درصدی را تجربه کرد. در بخش فروش نیز افزایش ۲۴.۶ درصدی رقم خورده است.

رشد شاخص تولید و فروش فعالیت‌های معدنی نیز در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳.۶ و ۲۲.۳ درصدی را ثبت کرد.

شاخص شرکت‌های بورسی صنعتی نشان می‌دهد که در سه ماه منتهی به مرداد سال، ۱۴۰۲ رشد میانگین متحرک سه‌ماهه شاخص تولید افزایش ۳.۴ درصدی و شاخص فروش آن افزایش ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 7022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =