کد خبر 7048
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

فعالیت حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان، امنیت منطقه را تهدید می کند/ لزوم ورود شورای عالی امنیت ملی

فعالیت حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان، امنیت منطقه را تهدید می کند/ لزوم ورود شورای عالی امنیت ملی

امام جمعه ورزقان گفت: با تداوم غارت ثروت ملی طلا توسط سوداگران و حفاران غیرمجاز، باید ورود و اقدام جدی نهادهای نظارتی، به ویژه شورای عالی امنیت ملی به مشکلات این معدن شد.

به گزارش آهن نیوز؛ حجت الاسلام علیرضا فضلی در جمع اهالی مردم ورزقان در خصوص امنیت جانی مردم منطقه به واسطه فعالیت حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان، اظهار کرد: مرگ دو تن از اهالی روستای ایری در نزاع دسته جمعی و طایفه‌ای اخیر، اتفاق تلخ و ناراحت کننده‌ای بود و این درحالی است که به خاطر فعالیت شبکه‌های حفاری غیر مجاز در منطقه طی سال‌های اخیر، تا امروز و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دستگاه قضائی، بالغ بر ۳۰ نفر جان خود را در این راه از دست داده اند.

وی تاکید کرد: فعالیت حفاران غیر مجاز در معدن طلای اندریان، علاوه بر تهدید امنیت منطقه، زمینه ساز غارت ثروت عمومی شده و لازم است نهادهای نظارتی به ویژه شورای عالی امنیت ملی به این‌موضوع ورود جدی کنند.

فضلی افزود: با وجود تلاش‌ها و اقدامات قابل تقدیر نهادها و دستگاه‌های نظارتی و قضائی در گذشته، با این حال این اقدامات و برپایی صرف جلسات، کفایت نمی‌کند و باید فکری اساسی برای پایان بخشیدن به وضعیت موجود و غارت ثروت ملی از این منطقه اندیشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 7048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =