کد خبر 7064
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

فولاد و استقلال خوزستان قعرنشین رقابت ها شدند

فولاد و استقلال خوزستان قعرنشین رقابت ها شدند

حال فوتبال در خوزستان خوب نیست. فولاد قعرنشین رقابت‌هاست، استقلال خوزستان نیز همشهری خود را در انتهای جدول همراهی می‌کند و صنعت نفت هم وضعیت چندان خوبی ندارد.

به گزارش آهن نیوز؛ شاید علاقه‌مندان به فوتبال دیگر عادت کرده باشند که تیم‌های خوزستانی را معمولا در نیمه پایینی جدول ببینند اما حضور همزمان سه تیم خوزستانی آن هم در پایین جدول و مخصوصا در انتهای جدول بسیار ناراحت‌کننده است. هواداران این تیم‌ها مخصوصا تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد اصلا از شرایط موجود راضی نیستند. آنها در انتظار تیمی بهتر بودند. شاید تعطیلات پیش آمده بهترین فرصت باشد تا عوامل این دو تیم و حتی تیم صنعت نفت مشکلات را برطرف کرده و راهکاری برای فرار از انتهای جدول پیدا کنند.

فولاد سورپرایز می‌کند

۱۴مهر فرصت مناسبی است تا دستپخت سرمربی جدید فولاد را در بازی با هوادار ببینیم. شاگردان ایگناسیو مارتینز در این مدت به خوبی آماده شده‌اند و این مربی موفق شده خود را با تیم هماهنگ کند. تعطیلات اخیر لیگ اگر برای هر تیمی بد بود برای فولاد حکم تولدی دوباره داشت به‌طوری‌که شاید با این شوک در ادامه مسابقات شاهد تیمی برتر نسبت به تیم هفته‌های اول لیگ باشیم.

فولاد که با منصوریان فصل را پر تنش و عجیب آغاز کرد یکی از بدترین شروع‌های خود را داشت و نه‌تنها نتیجه نمی‌گرفت بلکه بسیار ضعیف ظاهر می‌شد. قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر نه‌تنها هنوز موفق به کسب هیچ پیروزی نشده بلکه با تفاضل گل منفی ۱۰ حتی موفق به کسب تساوی هم نشده است.

فولادی‌ها با ۴ شکست متوالی در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند اما این امید می‌رود که با ازسرگیری مسابقات متحول شوند. تیم فولاد به دلیل تاخیر در مسابقات بازی با سپاهان از هفته پنجم و بازی با گل‌گهر در هفته ششم را از دست داد.

از این‌رو شاگردان مارتینز باید ۱۴ مهر در اولین آزمون اسپانیایی خود به مصاف تیم هوادار بروند. این تیم در تعطیلات اخیر به‌شدت تجهیز شده است. آنها اردوی تدارکاتی در تهران برگزار کردند و مارتینز در بازی‌های تدارکاتی عیار تیمش را سنجیده است.

رقابت‌های دوستانه فولادی‌ها نشان می‌دهد این مربی از تیم ناآماده فولاد تیمی تازه ساخته است. همان بازیکنان که نای دویدن در زمین در هفته‌های ابتدایی را نداشتند در دو بازی تدارکاتی اخیر فولاد در اردوی تهران متحول شده و شرایط خوبی را داشتند

به‌طوری‌که علاقه‌مندان به این تیم از روند رو به رشد تیم‌شان به‌شدت راضی هستند. گادوین منشا که تا قبل از تعطیلات به‌شدت افت کرده بود در بازی تدارکاتی اخیر چنان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت که مسئولان باشگاه را تحت تاثیر قرار داد.

اگر مصدومیت محمد عباس‌زاده زودتر برطرف شود بدون شک او و منشا با عملکردی که از خود نشان دادند می‌توانند یکی از خطوط آتشین لیگ برتر را تشکیل دهند.

فولادی‌ها اگر با همین فرمان به کارشان ادامه دهند بدون شک در ادامه مسابقات خود را بازیابی کرده و به کورس رقابت برمی‌گردند. البته بازی‌های دوستانه به‌شدت با رقابت‌های رسمی متفاوت است اما به نظر می‌رسد مارتینز به خوبی تیمش را شناخته و باید منتظر یک فولاد جدی باشیم.

نکته قابل توجه در مورد فولاد امکانات و تجهیزات خوبی است که این باشگاه را جزء معدود تیم‌های متمول قرار داده است. فولادی‌ها برای موفقیت در لیگ برتر از بسیاری از حریفان از نظر لجستیکی یک سروگردن بالاتر هستند. آنها امکانات خوبی دارند که حالا با مربی طراز اول، شرایط بهتری هم پیدا کرده‌اند. از این‌رو فولاد با ورژن جدید بدون شک جذاب خواهد بود.

استقلال خوزستان و مقاومت در مقابل تهدیدها

بومی‌ترین تیم لیگ برتر حال خوشی ندارد. آنها که تصور می‌شد با توجه به عملکرد فنی تیم‌شان در ادامه باعث خوشحالی هواداران خوزستانی شوند، به‌جز تک امتیاز هفته اول، در تمام بازی‌ها بازنده بودند. آنها با یک امتیاز در رده یکی مانده به آخر قرار دارند و به لطف همتای فولادی خود قعرنشین نیستند. هرچند برخی این را از بومی بودن و بی‌تجربگی تیم سیروس پورموسوی می‌دانند و معتقدند بستن تیم بومی هزینه دارد اما واقعیت این است که خیلی‌ها نیز ناراضی هستند.

علاقه‌مندان به فوتبال در خوزستان با انتقاد از عملکرد پورموسوی حتی او را تا مرز اخراج بردند اما در آخرین روزها حمایت ناگهانی مدیرعامل این باشگاه همه‌چیز را تغییر داد.

پورموسوی که آلارم‌هایی از سوی مدیریت دریافت می‌کرد و خود را برای هر اتفاقی آماده کرده بود بعد از چند نشست متوالی با مدیران باشگاه و گروه ملی ابقا شد تا حمایت برخی خوزستانی‌ها از این مربی جواب دهد.

در واقع پورموسوی همانقدر که به‌خاطر نتایج تیمش در استان تخریب شد به همان اندازه نیز حمایت شد. بدون شک در صورتی که این مربی نتواند با شروع مسابقات از هفته هفتم و بازی با پیکان نتیجه بگیرد این فشار روی او بیشتر شده و ممکن است به ادامه مسابقات نرسد.

در هر حال تعطیلات اخیر فرصت خوبی شد تا این مربی با احیای توانایی تیمش به نتیجه برسد. حتی شنیدیم او در تمرینات روزهای اخیر بازیکنان را متوجه شرایط تیم کرده و آنها دیگر می‌دانند عدم نتیجه‌گیری می‌تواند به قیمت جدایی پورموسوی تمام شود. در واقع استوری مشترک بازیکنان استقلال خوزستان در حمایت از این مربی نیز به همین دلیل بود.

استقلالی‌های خوزستان که در تمرینات خود بازنگری کردند امیدوارند تا شاید تحولی ایجاد کنند. آنها تصور نمی‌کردند که با توجه به بازی‌های خوبی که به نمایش می‌گذارند، به نتیجه نرسند. البته این تیم پرمهره نیست و حتی در بازی با ذوب‌آهن از چند چهره جدید رونمایی کرد.

با این حال از این تیم و این مربی توقع می‌رود در ادامه راه عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و ناکامی هفته‌های نخست را جبران کند. هرچند با وقفه‌های مکرر لیگ بعید است این اتفاق رخ دهد و با توجه به توقف‌های متعدد هیچ تیمی نمی‌تواند به ثبات برسد و تمرکز تاکتیکی داشته باشد.

صنعت نفت

تیم صنعت نفت شاید در ظاهر وضعیت بدی ندارد و در جایگاه دوازدهم این لیگ ۱۶ تیمی تکیه زده اما در واقع آنها از ۱۲ امتیاز ممکن از ۴ بازی که پشت‌سر گذاشتند فقط ۴ امتیاز کسب کردند. این برای تیمی که با آن همه سختی ماند، وضعیت خوبی نیست. بدون شک ویسی که برای بقا شرط و شروط زیادی گذاشته است برای ابقا این تیم در لیگ برتر نیز باید شرط و شروط مدیران شرکت نفت را فراهم کند.

این تیم البته در همان ابتدای لیگ و پیش از آغاز مسابقات به‌خاطر از دست دادن یکی از جوان‌ترین و آینده‌دارترین بازیکنانش دچار شوک شد اما با این حال چنین وضعیتی برای این تیم خوزستانی پذیرفتنی نیست. هرچند مدیرانش به ضعف مالی همیشگی تیم‌شان هم اعتراف کردند. یکی از اصلی‌ترین ایرادات تیم صنعت نفت دفاع ضعیف این تیم است.

آنها هرچند در تعطیلات لیگ و در جریان بازی‌های دوستانه تلاش کردند این نقیصه را برطرف کنند اما عیار این تمرینات در بازی‌های رسمی مشخص می‌شود. برای تیم‌هایی مثل صنعت نفت دیگر اصطلاح ناهماهنگی جواب نمی‌دهد چراکه آنها فرصت کافی برای هماهنگی داشته و در شروع مجدد مسابقات بدون شک باید منتظر تیمی هماهنگ از صنعت نفت مخصوصا در خط دفاعی باشیم.

اگر بازی‌ها به گفته سازمان لیگ واقعا در موعد اعلام شده برگزار شود، صنعت نفت هفته آینده در هفته هفتم میهمان سپاهان است و این فرصت خوبی برای ویسی و شاگردانش است تا توانایی‌های خود را نشان داده و دستاوردشان از این تعطیلات را به معرض نمایش بگذارند.

هرچند ویسی برای سرعت دادن به تیمش باید روی نام برخی بازیکنان پا به سن گذاشته خط بکشد و روح تازه‌ای را در این تیم بدمد. البته این مربی به شاگردان قدیمی خود اعتماد ویژه‌ای دارد اما امروزه در فوتبال سرعت حرف اول را می‌زند و او مخصوصا برای برطرف کردن ایرادات دفاعی تیمش لازم است که به جوان‌ها اعتماد کرده و ترکیب تیمش را تغییر دهد.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

کد خبر 7064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =