کد خبر 7074
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

کمیسیون اقتصادی مجلس نباید در امور سیاست‌گذاری ارزی کشور دخالت کند

کمیسیون اقتصادی مجلس نباید در امور سیاست‌گذاری ارزی کشور دخالت کند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و سوریه معتقد است وظیفه کمیسیون اقتصادی مجلس کاملا مشخص و بیشتر بر پایه قانونگذاری است و نباید در امور سیاست گذاری ارزی کشور که وظیفه و مسئولیت اصلی بانک مرکزی است دخالت کند.

به گزارش آهن نیوز؛ علی‌اصغر زبردست، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در واکنش به نامه انتقادی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد بانک مرکزی گفت: ادعای رئیس کمیسیون مجلس در خصوص سیاست های ارزی و تعیین اختیارات بانک مرکزی از پایه غلط و غیر منطقی است و معتقدم دولت نباید در این خصوص کوتاه بیاید و ساده برخورد کند.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت بازار ارز و سیاست‌گذاری ارزی توسط بانک مرکزی ادامه داد: به نظر من هر چقدر دولت در این خصوص مماشات کند، ممکن است در بخش های دیگر هم برای دولت و بانک مرکزی تعیین تکلیف کنند. به همین دلیل نباید اجازه داد تا این مساله یک اصل و رویه نادرست برای منتقدان خاص و جریان های مختلف شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به تلاش‌های جریانی خاص برای افزایش نرخ ارز و انتفاع و رانت‌جویی برای شرکت‌های مرتبط گفت: متاسفانه این افراد کارهای اصلی خود را هم انجام نمی‌دهند و بخش‌های دیگر باید تاوان این کم کاری و منفعل بودن آنها را بدهند.

این فعال اقتصادی افزود: همچنین برخی از نمایندگان مجلس با توجه به اینکه در اواخر دوره نمایندگی خود هستند قصد دارند ادعاهایی کنند تا به قول معروف فقط خودشان را مطرح کنند.

زبردست با طرح این سوال که اصلا کمیسیون اقتصادی مجلس در حیطه اختیارات خود برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های اخیر چه کار مفیدی انجام داده، گفت: وظیفه مجلس کاملا مشخص و بیشتر بر پایه قانونگذاری است و نباید در امور سیاست گذاری ارزی کشور که وظیفه و مسئولیت اصلی بانک مرکزی است دخالت کند. ضمن اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس که هنوز کارهای انجام نشده فراوانی در دست دارد، چطور می تواند به مقوله پیچیده بازار ارز و نوسانات قیمت ارز و سیاست‌گذاری ارزی کشور ورود کند؟!

وی گفت: معتقدم با نزدیک شدن زمان پایان دوره نمایندگان مجلس برخی از آنها ترغیب به این قبیل اظهارنظرها و اقدامات می شوند تا شاید برای دوره‌های بعدی جایگاه خود را تثبیت و تضمین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 7074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =