کد خبر 7107
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

کارگران معدن با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می شوند

کارگران معدن با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می شوند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش داریم که حق و حقوق کارگرانی که ۲۰ سال متوالی در معدن کار می‌کنند به‌صورت بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای آن‌ها لحاظ شود.

به گزارش آهن نیوز؛ «علی‌حسین رعیتی‌فرد» در حاشیه مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر مازندران در معدن پیشرو شهرستان سوادکوه اظهار کرد: در سراسر کشور مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در کشور برگزار و تلاش شد در استان‌هایی که معادن فعال و کارگران بخش معدن دارند بتوانیم این مانور را در معادن برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در ۱۰ استان کشور که دارای معادن هستند تلاش بر این است که این مانور با هدف ارتقای ایمنی و حتی آموزش ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار در معادن برگزار شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در بخش صنعت در ۱۰ استان و در ۱۰ استان دیگر نیز در بخش ساختمان برگزار می‌شود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به ۷۰۰ نفر کارگر در حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند که این ضایعه بزرگی برای جامعه کار و تولید است، ادامه داد: تلاش داریم با کمک بازرسین کار، مسئولین ایمنی واحدهای تولیدی و کمیته‌های حفاظت فنی که در واحدها تشکیل شده‌اند بتوانیم هم خود ارزیابی انجام دهیم و هم به کمک بازرسین کار که نظارت عالیه دارند در حوزه ایمنی بتوانیم حفاظت فنی و ایمنی را در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در سطح کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به بازدید امروز از معدن سوادکوه، افزود: کارگرانی که در حوزه معدن کار می‌کنند مشمول قانون سخت و زیان‌آور هستند و تلاش داریم که حق و حقوق کارگرانی که ۲۰ سال متوالی در معدن کار می‌کنند به‌صورت بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای آن‌ها لحاظ شود.

رئیس شورای عالی حفاظت فنی اظهار کرد: حوزه فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش معادن بحث صیانت از نیروی کار، شورای عالی حفاظت فنی و صیانت از منابع مادی کشور است که ما تلاش داریم با کمک دستگاه‌های دیگر آن را ارتقاء دهیم.

رعیتی‌فرد خاطرنشان ساخت: امسال به کنوانسیون مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان بین‌المللی کار(ILO) با عنوان ایمنی و بهداشت کار پیوستیم که در آن همه دستگاه‌ها موظف هستند وظایفی را برای ارتقای ایمنی کار انجام دهند؛ از آموزش‌وپرورش و وزارت علوم گرفته که باید در دروس دانش‌آموزان و دانشجویان موضوعات ایمنی و بهداشت کار را بگنجانند تا سازمان ملّی استاندارد، صداوسیما و همه دستگاه‌های موظف طبق این مقاوله‌نامه و قانونی که در مجلس تصویب شد باید وظایف خود را انجام دهند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با کمک همه دستگاه‌ها و با محوریت وزارت کار بتوانیم ارتقای ایمنی را در کل کارگاه‌های کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 7107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =