کد خبر 713
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

بهبود تقاضای صنعت فولاد در آینده‌ای نزدیک

بهبود تقاضای صنعت فولاد در آینده‌ای نزدیک

قائم مقام شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب گفت: فولادی‌ها توانستند به تدریج تقاضا را به واقعیت نزدیک‌تر کنند که در نهایت قیمت‌ها منطقی‌تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تورج امینی، قائم مقام شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب در تحلیل وضعیت بازار فولاد تا پایان سال میلادی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط می‌توان گفت قیمت‌ها در این صنعت به کف رسیده است. البته به نظر می‌رسد روند کاهشی که به صورت مستمر اتفاق می‌افتاد، متوقف شده و به تدریج وارد روند صعودی خواهد شد. در واقع با افزایش تقاضای مواد اولیه همچون سنگ آهن و آهن اسفنجی در سایر کشورها، وضعیت بحرانی فولادی‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر، در چند ماه اخیر، ایران نتوانست فولاد خود را در محدوده ۵۰۵ تا ۵۰۷ دلاری بفروشد، چرا که تقاضا به اندازه کافی وجود نداشت. در این راستا لازم به ذکر است با شروع تقاضا در بازار جهانی، قیمت‌ها به مرور افزایش را تجربه خواهند کرد.

قائم مقام شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب درباره دلیل عدم‌توازن در زنجیره فولادی عنوان کرد: اخیراً در رابطه با میزان عرضه و تقاضا در این حوزه تبلیغات و شایعات منفی صورت گرفته و این در حالی بود که تقاضای واقعی در بازار وجود داشت. در نتیجه، استمرار این اتفاقات باعث ایجاد مقاومت در ارائه تقاضای زنجیره فولادی شد.

امینی با اشاره افزایش تقاضا در صنعت فولاد گفت: خوشبختانه طی یک هفته اخیر، فولادی‌ها توانستند به تدریج تقاضا را به واقعیت نزدیک‌تر کنند که در نهایت قیمت‌ها منطقی‌تر شده است. از طرفی در قیمت‌های داخلی اختلاف قابل ملاحظه‌ای در بخش کنسانتره و گندله وجود دارد و آهن اسفنجی نیز هنوز نتوانسته قیمت قابل قبولی را به ثبت برساند.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران اظهار داشت: البته می‌توان گفت با تکنولوژی جدید چینی‌ها در راستای حذف گندله در مرحله تبدیل سنگ‌آهن به آهن‌اسفنجی، احتمالاً این بخش در آینده نزدیک حضور پررنگ‌تری داشته باشد. از سوی دیگر، باید بخش صادرات در صنعت فولاد تقویت شود، چرا که پیشرفت شرایط در این بخش مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند وضعیت آشفته فعلی را به خصوص برای نوردکاران بهبود بخشد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =