کد خبر 7139
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

در یک بیانیه مطرح شد:

سعی برای وارونه نشان دادن حقیقت معدن طزره/ گزارش علل حادثه را در اختیار افکار عمومی قرار دهید

سعی برای وارونه نشان دادن حقیقت معدن طزره/ گزارش علل حادثه را در اختیار افکار عمومی قرار دهید

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در بیانیه‌ای در خصوص مشکلات معدن‌چیان طزره مطرح کرد: بدون هیچ‌گونه اغماض و در نظر گرفتن منافع صاحبان قدرت نتیجه‌ی بررسی‌ها و گزارش علل حادثه را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

به گزارش آهن نیوز؛ تقریبا ۱ ماه از حادثه تلخ معدن طزره البرز شرقی واقع در شهرستان دامغان استان سمنان که باعث فوت ۶ نفر از معدن‌چیان شد، گذشت، بعد از پیگیری و جلسات متعدد هسته مطالبه گری بسیج دانشجویی با مسئولین، اعتصابات کارگران معدن طزره به منظور اعلام گزارش علل حادثه و رسیدگی به درخواست کارگران، شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان بیانیه صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ (کسی که صدای انسانی را بشنود که فریاد می‌زند: ای مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، درحالیکه فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست)

یکی از پایه‌های قدرت در هر کشور نیروی کار می‌باشد؛ به طوری که اگر نیروی کار وجود نداشته باشد، چرخه‌ی تولید به مشکل اساسی برخواهد خورد؛ چرخه‌ی تولید در گرو رضایتمندی کارگر و رضایتمندی کارگر در گرو حل مسائل اوست.

پس از تکرار حادثه‌ی تلخ معدن طزره و پیگیری‌ها و مطالبات جدی و مستمر بسیج دانشجویی انتظار می‌رفت مسئولین همتی برای حل مسائل بر زمین مانده کارگران داشته باشند؛ اما در این مدت شاهد اقدام موثری از جانب آنان نبوده‌ایم.

سکوت در برابر مسائل کارگران معدن، ترک فعل عیانی است که زیبنده‌ی مسئول نظام اسلامی نیست، نظامی که از قلب و جان مستضعفین عالم برآمده و با آرمان برپایی عدالت به حیات خود ادامه می‌دهد.

بنابر نظر اسلام، رابطه‌ی کارگر و کارفرما، رابطه‌ی برادری و همکاری متقابل است؛ اما متاسفانه شاهد تضییع حقوق کارگران و نادیده گرفتن مطالبات به حق آن‌ها هستیم، کارگرانی که علی‌رغم تحمل سختی و مشقت کار در معدن، از حداقل حقوق و امنیت شغلی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز می‌باشد، بهره‌مند نیستند.

قریب به یک ماه از حادثه ناگوار معدن طزره می‌گذرد، حادثه‌ای که با نقص در شرایط ایمنی ۶ تن از معدنچیان را به کام مرگ کشاند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که عده‌ای سعی در پنهان و یا وارونه نشان دادن حقیقت دارند، که اگر چنین باشد، دین و آخرت خود را به بهای اندک دنیا خواهند فروخت و حق مظلوم گریبان آنان را خواهد گرفت و رهایشان نخواهد کرد.

مسئولین مربوطه باید پاسخگوی تعلل در پیگیری حقوق کارگران و حل مسائل متعدد آن‌ها و نیز معدن باشند.

فرزندان امام روح الله در بسیج دانشجویی، در پی اعتراضات کارگران و ولی نعمتان انقلاب، در راستای احقاق حقوق‌شان و حمایت از خانواده‌های جانباختگان و جامعه کارگری قدمی کوتاه نخواهند آمد و تمام همت خود را برای روشن شدن حقیقت و رسیدگی به مسائل آن‌ها به کار خواهند گرفت.

فلذا مجددا از مسئولین محترم شهرستان و استان و نیز وزاری محترم مربوطه خواستاریم به وظیفه‌ی خود عمل نمایند و با توجه به درگذشت بیش از ده‌ها معدنچی در طی سالیان اخیر، بدون هیچ‌گونه اغماض و در نظر گرفتن منافع صاحبان قدرت و ثروت، حقیقت را آشکار کرده و نتیجه‌ی بررسی‌ها و گزارش علل حادثه را در اختیار افکار عمومی قرار دهند و افراد خاطی را به گونه‌ای مجازات نمایند که از حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولاً

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر 7139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =