کد خبر 7141
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولاد از تابلوی معاملات

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولاد از تابلوی معاملات

در انتهای معاملات با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی و سنگ آهن دانه‌بندی و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۲/۷ درصدی، حجمی به مقدار ۶۳۲ هزار و ۵۴۸ تن و با مقدار تقاضای ۷۹۸ هزار و ۹۱ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز هشتم مهر ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۷ تن محصول شامل ۸۸ هزار و ۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۲۷ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی و سنگ آهن دانه‌بندی و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۲/۷ درصدی، حجمی به مقدار ۶۳۲ هزار و ۵۴۸ تن و با مقدار تقاضای ۷۹۸ هزار و ۹۱ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژِی و انواع ورق گالوانیزه خودرو و سرد خودرو و سرد لوازم خانگی بود  که با حذف حجم زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۸۰ درصد را شامل شد محصولات این بخش به مقدار ۱۷ هزار و ۵۴۸ تن با میزان تقاضای ۲۱ هزار و ۵۹۱ تن به فروش رفت.

تیرآهن معامله شده در میان محصولات امروز به مقدار هزار و ۷۴۸ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان به ازای هر کیلو بود که با میزان تقاضای ۶ هزار و ۳۷۱ تنی به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۴۷ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۲ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۵ هزار و ۹۱۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، هزار و ۹۵۰ تن میلگرد آلیاژی و ۹ هزار و ۸۵۶ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۱/۳ درصد کاهش و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۳ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

در بخش معامله محصولات میلگردی نیز ۷۰۴ تن سبد میلگرد ساده صنعتی به طور کامل حذف شد و فقط معامله ۲ هزار و ۳۵۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف ثبت شد که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۵ هزار و ۹۸۶ تومان و ۳۳ هزار ۳۰۰ تومان به فروش رسیدند. گفتنی است از میلگرد معامله شده امروز ۸۰ درصد حجک میلگرد آلیاژی و کلاف ریزش و ۹ درصد نیز افزایش قیمت پایه داشتند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و فقط هزار و ۷۴۰ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۹۹/۸ درصد حجم به مقدار ۱۰۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با کاهش ۶/۵ درصدی به قیمت ۲۰ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا نیز برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۸۰ تن ثبت شد. 

امروز همچنین در بخش محصولات نوردی انواع ورق گالوانیزه خودرو و سرد خودرو و سرد لوازم خانگی به ترتیب با حجم‌های ۱۲ هزار تن، ۶۵۰ تن و ۲۰۰ تن  بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت.

همچنین این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۱۰۷ هزار تن آهن اسفنجی که ۱۵/۷ درصد ریزش داشت براساس نرخ پایه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده به فروش رفت که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۲/۵ درصدی داشته و با میزان تقاضای بالا به مقدار ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز در مجموع ۵۰۸ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن و کلوخه به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی ۶۵/۷ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولاد از تابلوی معاملات

کد خبر 7141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =